Doulton Water Filters...

rulle

Ny medlem
En fråga till ni som bott länge i Torre, Nalle och Preciosa exempelvis. För ett tiotal år sedan köpte vi ett Doulton Water Filters (Unik filter patron i porslin) som bland annat används av Röda korset, UNICEF, Uk & USA ambassader.
Detta filter kräver endast en rengöring med svamp någon gång i månaden, inga serviceavtal och tar liten plats.
Det fanns tidigare en leverantör i Skandinaviska Centret vid busstationen, som sysslade med filter och larm utav olika slag. Köpte en ny filterpatron där för cirka 4-5 år sedan, nu skulle jag vilja byta till ett nytt igen, men vet att denna affär inte finns längre kvar i centrat.
Filtret är stort i UK & USA men rättigheter gör att dessa inte får skicka till Spanien och jag har inte hittat någon som marknadsför detta filter i närheten. Antagligen för det är billigt, installationen klarar man enkelt själv och kräver inget serviceavtal, affärerna i Spanien tjänar mer pengar på mera komplicerade filter.
”Det fanns/finns ytterligare ett företag som sålde detta i Torre, men deras påslag var inte rimligt, därför är detta företag i nuläget inte intressant för mig.” Men alla tips är välkomna!
Doulton / H2O International Inc Brochure on Point of Use Drinking Water Treatment Systems
(Det är bilden: Single Element-Under Counter model)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Leroy merlin? Köpte mitt filter där för 7-8 àr sedan och har faktiskt aldrig bytt patroner...

Leroy...

Har du sett dessa på senare tid hos Leroy? Vi tycker det smakar lika gott vattnet fortfarande, även våra gäster märker ingen skillnad på köpevatten. Filtret är numera mer gult än vitt, men inte brunt. Kanske lite lyx att då byta? Men tack för tipset, skall ta en promenad till Leroy för att kolla.thumb

Har du sett dessa på senare tid hos Leroy? Vi tycker det smakar lika gott vattnet fortfarande, även våra gäster märker ingen skillnad på köpevatten. Filtret är numera mer gult än vitt, men inte brunt. Kanske lite lyx att då byta? Men tack för tipset, skall ta en promenad till Leroy för att kolla.thumb

Hej Rulle..
Nä jag har ingen aning..här bärs vatten..
Om inte denna sida är åldersstigen så kanske det går att beställa..
iof i Sverige då..
Sid 2 ser ut att finnas beställning längst ner..

http://www.kanariefaglarna.com/files/docs/VAttenfilter.pdf

Ciao P ;;;;;)

Nya trådar

Back
Toppen