Castilla La Mancha

Diskussion i 'Presentationer!' startad av rog, 10 mars 2013.

  1. rog

    rog Ny medlem

    Blev medlem:
    6 mars 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!

    Är nykomling här på forumet, Tänkte börja med att säga att forumet verkar
    mycket bra. Fina tips,råd etc, och trevlig stämmning. Kort om oss själva och
    vårt liv i Spanien, bott i ca 10 år i provincia toledo ung 1 tim söder om Madrid
    med bil. Köpte ett vinfält utan för en liten by och byggde om till hästgård, är
    efter 10 år fortfarande enda svenskar och utlänningar lugnt o trevligt. Kanske vi kan hjälpa någon med frågor om spanska inlandet eller så. Tack fär ordet och ha de till alla forumläsare.

    Roger o Marianne
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Anna Malaga

    Anna Malaga Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    11
    Välkomna, vad trevligt med folk frân La Mancha :) Var i Consuegra i somras, annars känner jag bara till Toledo capital. Det är ju jättefint, men hur är det att bo pâ landet? Hur har ni det med vatten? Sâ härligt med hästgârd!
    Själv har jag bott i Málaga 1990-2012, dâ jag flyttade tillbaka till Sverige.
     
  4. rog

    rog Ny medlem

    Blev medlem:
    6 mars 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack Anna :)

    Kul med consuegra bor en halvtimme därifrån , ang vatten inga som helst
    problem. Har egen brunn bor nära Rio ciguela byter i poolen varje år, och vattnar alla djuren. Vår by heter Villanueva De Alcardete.
     
  5. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Välkommen Roger och Marianne önskar jag också! Kul med ny tillförande kunskap och en sådan erfarenhet som ni besitter till forumet, vore fantastiskt intressant att höra mer om driften av hästgård här i landet. Vilket min fru har som dröm att göra i framtiden! :)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rog

    rog Ny medlem

    Blev medlem:
    6 mars 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Patrik!

    Skall försöka lite kort om när vi byggde vår hästgård här i Castilla La Mancha.

    Vi tog hem några spanska hästar 97-98 till Sverige, fick då kontakt med många spanska uppfödare. Vi fick lite hjälp utav en spansk vän att köpa
    ett vinfält här i ccm. En månad senare avled tyvärr han, kunde bara små
    fraser spanska. Så det var bara att lära sig spanska då inga här pratade eng eller sv. Lite rörigt i början när byggmästare arkitekt osv kom, timmar med pappersjobb på kommunen osv men allt slutade lyckligt. Så jag törs nog hålla med dig att vi har skaffat oss en del erfarenhet. Vi valde inlandet med en fin pool utan havet, så vi kunde förverkliga vår dröm 15 år tidigare . Varför?
    jo allt är ju mycket billigare. Ang drift foder,strö, och det mesta är som i
    Sverige, men mycket trevligare priser. Roger :)
     
  8. Kitty

    Kitty Ny medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0
    va intressant jag är också hästtjej, och åker och rider i Spanien då och då. Har drömmen att köpa en liten gård och ha djurhållning. Välkommen hit Rog.
     
  9. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Skoj. Har bekanta i Puebla de Almenara, Vi körde faktiskt igenom din by nÄr vi var där uppe i höstas.
     
  10. rog

    rog Ny medlem

    Blev medlem:
    6 mars 2013
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Nalle!

    Kul vi har faktiskt en del från den byn som rider lektioner på våra hästar.:)
     

Dela sidan

Laddar...