BRÖLLOPSGÅVA

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av LovisaGreen, 26 maj 2015.

  1. LovisaGreen

    LovisaGreen Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej allihopa! :sol:

    Det är helt fantastiskt! Jag och min partner har blivit inbjudna på ett riktigt Spanskt bröllop!! Vi är väldigt exalterade och spända på hur det kommer bli!

    Det är min chef som ska gifta sig. Vi är relativt nära då vi är få ansällda på företaget. Jag har planer på att ha en ljus aprikos-färgad långklänning på mig och en enkel frisyr. Vill inte sticka ut ur mängden så hur vet jag om det blir bra eller ej?

    Och vad i hela friden skall jag köpa till dem i bröllopsgåva?? Eftersom att det är min chef så känns det väldigt konstigt att ge pengar då det skulle vara som att ge bort halva min lön... så helst något i form av pryl eller liknande...

    Alla råd och tips är mycket mycket välkomna! hjärtaa

    Stort tack/ Lovisa

    graciass
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Har de ingen "lista de bodas" ?
    En lista de bodas är en slags önskelista som man har satt upp i en affär (oftast EL corte Ingles) där du kan köpa de dom vill ha, när nàgon köper nàgot, stryks den pà listan sà att folk inte köper samma sak.

    Skiljer sig inte särskilt mycket pà spanska och Svenska bröllop, förutom att tal är inte särskilt vanligt. Klädsel brukar vara snoffsigt, men inte frack eller smoking.
     
    Last edited: 26 maj 2015
  4. LovisaGreen

    LovisaGreen Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Nalle!

    Jag har inte fått reda på någon sådan lista.. Kan vara värt att fråga!

    Tack!
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Vad får det kosta? Skandinaviskt glas är väl populärt? Får man tag på det i Torre?
    Eller silver? (bör vara äkta...)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Anca

    Anca Aktiv medlem

    Blev medlem:
    4 augusti 2013
    Inlägg:
    607
    Mottagna gillanden:
    142
    Renstek?
     
  8. Vidde

    Vidde Medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0
    Spanjorer gillar ju mat. Mina kompisar blir jätteglada när jag ger dem typiskt svenska delikatesser. Kan du inte fixa en korg med rökt renkött, hjortronsylt, knäckebröd, gravlaxsås osv. Obs ej surströmming! :) Och kanske en liten flaska snaps till, och fina snapsglas?
     

Dela sidan

Laddar...