Besöka saltsjöarna med bil?

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Daniel C, 10 april 2017.

  1. Daniel C

    Daniel C Aktiv medlem

    Blev medlem:
    4 juni 2015
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    43
    Gjorde en sökning på både forumet och Google för att försöka hitta en bra plats att ta bilen till om man vill besöka saltsjöarna men hitta tyvärr inget bra.

    Med Google hamnade vi på en plats i utkanten av ett av Torretaområdena men ingen direkt parkering eller infopunkt att börja en utflykt på. :(

    Tripadvisor hittade vi ett par postningar om bra restauranger och parkeringar, men det är oklart var dom har fina platserna ligger. o_O

    Någon som har en bra adress eller GPS koordinater till lämplig plats att åka till om man vill besöka saltsjöerna?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Hej.
    Jag vet inte vad syftet med besöket är men såhär brukat vi göra.

    Antingen cyklar vi, eller så tar vi bil och parkerar på Calle de las lavanderas när gatan som heter Calle del lago.
    Länkar från telefonen så vet inte hur det blir men jag menar typ här.

    Där finns det ett hål uppklippt i staketet så man kan "smita" igenom. Det är lätt att hitta och man ser var andra har gått. Oftast är det andra människor där med, iaf när vi har vart där.

    Söker du mer fika/restaurang eller liknande så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

    Hoppas detta var till någon nytta iaf.

    Edit: stavning
     
    Daniel C gillar detta.
  4. teddi

    teddi Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 september 2013
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    153
    Hej,,Vi brukar parkera vid Torreta1 tror jag det är,,Där ligger en liten restaurang,,Kommer inte ihåg namnet,,Men gott om parkering,
    Sen hoppas jag du gör som jag,,Hoppa i sjön,,Ligg o flyt en stund,,Bra för reumatiker,,:)
     
    Daniel C gillar detta.
  5. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Parkerar där på samma gata som kinng och går ner på stigen vid calle sol
     
    Daniel C gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Linkan

    Linkan Aktiv medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    41
    tänkte du dig ett dopp så glöm inte ta med en dunk färskvatten, annars har du en bil med vita saltsäten :(
     
    Daniel C och teddi gillar detta.
  8. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    Daniel C gillar detta.
  9. Daniel C

    Daniel C Aktiv medlem

    Blev medlem:
    4 juni 2015
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    43
    Toppen, tack för alla tipsen! Vi gör ett nytt försök imorgon… :D
     

Dela sidan

Laddar...