rocio
Aktiv medlem
Finns det någon som har tips på skönlitteratur där handlingen utspelas i Spanien, och där man kan få en inblick i spanskt vardagsliv, förr och nu? Det måste vara med svensk översättning, annars ger jag upp efter första kapitlet  . Gärna med handlingen förlagd till spanska inbördeskriget, typ Ernest Hemingway:"Klockan klämtar för dig". Carlos Ruiz Zafon:"Vindens skugga" var också mycket bra (utspelas i Barcelona).
. Gärna med handlingen förlagd till spanska inbördeskriget, typ Ernest Hemingway:"Klockan klämtar för dig". Carlos Ruiz Zafon:"Vindens skugga" var också mycket bra (utspelas i Barcelona). 
Som sagt, det är skönlitteratur jag är ute efter, inga högtravande, långtråkiga verk utan lite mer lättlästa romaner. Vi kanske kan tipsa varandra, vi som både älskar att läsa böcker i allmänhet, och som är intresserade av Spanien i synnerhet. Finns det några förslag på lämpliga böcker?
rocio

. Gärna med handlingen förlagd till spanska inbördeskriget, typ Ernest Hemingway:"Klockan klämtar för dig". Carlos Ruiz Zafon:"Vindens skugga" var också mycket bra (utspelas i Barcelona).
. Gärna med handlingen förlagd till spanska inbördeskriget, typ Ernest Hemingway:"Klockan klämtar för dig". Carlos Ruiz Zafon:"Vindens skugga" var också mycket bra (utspelas i Barcelona). Som sagt, det är skönlitteratur jag är ute efter, inga högtravande, långtråkiga verk utan lite mer lättlästa romaner. Vi kanske kan tipsa varandra, vi som både älskar att läsa böcker i allmänhet, och som är intresserade av Spanien i synnerhet. Finns det några förslag på lämpliga böcker?
rocio