Bästa valet av by/stad

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av StigHud, 12 november 2015.

  1. StigHud

    StigHud Ny medlem

    Blev medlem:
    7 november 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag har för avsikt att köpa en lägenhet någonstans mellan Torremolinos och Estepona. Jag söker ett trevligt ställe med en mindre och mysig stadskärna där man kan äta gott och sedan strosa på kvällarna. Via nätet fastnar jag för Mijas La Cala, Cabopino ev. Estepona. Närhet till havet är viktigt så "bergsbyar" funkar inte. Tänkte göra research på plats i början av dec. Skulle vara enormt tacksam att höra åsikter om de ovan nämnda ställena + ev. något annat ställe av er "Spanienexperter" som sett en del.
    Tacksam för alla tips och kommentarer :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Felde

    Felde Ny medlem

    Blev medlem:
    8 juli 2015
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi gör resan i dec med. Flyger till Malaga och bor i Nerja för att undersöka kusten och vad som kan vara intressant för oss. Kommer nog främst hålla oss norr om Nerja men följer tråden med intresse för att se vad som dyker upp.

    Estepona har väldigt mycket till salu till rimliga priser. Vad kan det bero på ?
     
  4. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    På alla fastighetsmarknader är det bara tillgång och efterfrågan som styr priset.
    Man tycker kanske det är långt till tåg och flyg i Estepona!
     
  5. StigHud

    StigHud Ny medlem

    Blev medlem:
    7 november 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Precis så tänker jag, Estepona (och Nerja för den delen) är på gränsen långt från flyg. Tex. La Cala kan man åka tåg och avsluta med en taxiresa. Cabopino funkar väl också med Taxi från tåget.
     

Dela sidan

Laddar...