Att använda sin svenska mobil i Spanien

mia20

Ny medlem
En kompis till mig frågade precis, så jag tänkte att det är lika bra att jag tipsar er här med. Hon undrade nämligen hur hon skulle göra på sin Spanien-semester när det gällde mobil och så. Jag brukar använda Holiday Phone (Kontantkort Thailand och Kontantkort USA) när jag semestrar i Spanien. Billigt och bra, då jag dessutom kan använda mitt svenska nummer när jag ringer :) Har ni andra tips så hör gärna av er.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Beträtta gärna mer hur du gör, please. Jag har abonnemang (Tele2), kan jag använda detta kort istället? Vad kostar det?

Mycket intressant. Själv hade jag med mig Telenor kontantkort förra veckan i Torre. Hyfsade priser ringa kostar 4,68/min och ta emot samtal 1,80/min. SMS 1,30 st. Min kostnad för en vecka blev ca 70 kronor.

Lotta

En ny variant...

läste jag i nordiska föreningen Más Amigos tidning Bulletinen.
Hämtade den på ett ställe där de finns. Man måste vara medlem
tror jag- för att läsa den på nätet.

Nåja..så här skrivs om ett sätt att ringa:

Detta kallas Megamobile. Fungerar på de flesta mobiler. Man fäster ett litet
extrakort på sitt SIM-kort - eller ladda ner en app om man har Iphone.
Man behöver inte byta operatör.
Anslutningsavgift 20E men av dessa går 10E till en samtalspott.
När man anslutit sig kan man ringa fasta telefoner i Sverige, Norge och Danmark
för 3 cts inkl IVA samt till Finland 7 cts inkl IVA (skatt). Ringa till mobiler kostar mer..:
Norge 29 cts,Danmark 25, Finland 15 och Sverige 10 cts.
Megamobile-abonnemang kan köpas på de flesta skandinaviska försäljningsställen
utmed kusten som också säljer Más Movil-abg ( som ska vara billgaste mobil-
abg:et.)Är norskt har jag för mig.
Som jämförelse där så är Movistar dyrast och Más Movil billigast men nu var det
Megamobile (ett extra litet SIM :simma:) som var intressant.

Mer om det kan jag inte alls men verkar väl bra om det stämmer.

Man ska också komma i håg att om man har ett spanskt kontantkort så
måste det laddas med en peng inom varje 6 mån för att inte man ska mista det.
Men det är också en annan fråga..

Ciao P :sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen