Arbetskraftsmyndighet i Spanien

Marra86

Ny medlem
Hej alla, vet inte om jag postar i rätt forumdel nu men jag har en fråga som jag hoppas att någon här kan svara på.

När jag blev utan jobb vid nyår och anmälde mig som arbetssökande hos Arbets- och näringsbyrån här i Finland så fick jag veta att jag kan flytta utomlands och söka arbete och fortfarande få samma arbetslöshetsersättning som jag får ifall jag bor och söker jobb i Finland.

Jag har ansökt om att få flytta till Spanien och ifall det blir godkänd så får jag en blankett (blanketten kallas U2-blankett här i Finland) med vilken jag skall anmäla mig som arbetssökande hos arbetskraftsmyndigheterna i landet jag flyttar och söker jobb i (för att få arbetslöshetsersättning).

Så min fråga är ifall någon vet till vilken myndighet i Spanien jag skall vända mig med denna blankett? Vad arbetskraftsmyndigheterna i Spanien kallas.

Tack!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen