Allmän konversationstråd på spanska

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mahou

Ny medlem
Hola todos! (hur gör man uppochnervända utropstecken?:))

Mi español no es muy bueno, soy un principiante...cuándo escribo mal - corregir, por favor :)

Cualquiera que vive en España? Dónde usted vive?

Alltså, jag hoppas kunna utveckla min spanska genom denna allmäna konversationstråd :)

Cuidate!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
För att erhålla "spanskt tangentbord" går man in på "inställningar" och "internationellt". På en Mac klickar men helt enkelt på den spanska flaggan.

Jag skulle nog skriva ¡Hola a todos!

Cualquier eller cualquiera brukar följas av ett substantiv, typ cualquier mujer = vilken kvinna som helst. Una mujer cualquiera = en helt ordinär kvinna. Alguien står självständigt, men jag skulle nog vilka ha med ett "hay" = "finns det":

¿Hay alguien que vive en España?

Jag tror man säger: ¿Por dónde vives? Jag är bara en amatörspanjor.

Vi har ju en expert i detta forum, signaturen boispaninen (=Morena Garcia). Hon vet säkert bättre.

¡Bienvenida a este foro!
Hablo un poquito pero no perfecto, vivo en Viñaros, Valencia en el costa de´oeste en España. Pero en este verano fui a Estocolmo para reunion con mí familla y todos mis amigas! Tengo 29 años y vivo con mi marido sueco, tenemos un hijo que solo tiene 7 meses y tenemos perriot mezclan tambén!

¡Salu2!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola!

Yo recibi un e-mail, que dice hola Morenita, pero yo no soy Morenita,yo no soy muy buena para explicar la gramatica, ya que uno lo habla"automaticamente" pero si en algo puedo ser util no tengo problemas,otra cosa los acentos, como tengo teclado sueco, no se donde estan los acentos, y ademas hace tiempo ya que no los uso, wow!! que mal verdad!
Cariños!

oy, perdon, es mi culpa Fabita, perdon! Gracias por su ayuda con la traduccion!

abrazos Frida

Yo recibi un e-mail, que dice hola Morenita, pero yo no soy Morenita,yo no soy muy buena para explicar la gramatica, ya que uno lo habla"automaticamente" pero si en algo puedo ser util no tengo problemas,otra cosa los acentos, como tengo teclado sueco, no se donde estan los acentos, y ademas hace tiempo ya que no los uso, wow!! que mal verdad!
Cariños!

Hola todos! (hur gör man uppochnervända utropstecken?:))

Mi español no es muy bueno, soy un principiante...cuándo escribo mal - corregir, por favor :)

Cualquiera que vive en España? Dónde usted vive?

Alltså, jag hoppas kunna utveckla min spanska genom denna allmäna konversationstråd :)

Cuidate!

Hola a todos!

min svenska är inte så bra heller ));) och jag kommer från Argentina så vi talar lite annorlunda en de som är från Spanien.
1- Hay alguien que viva en España?
- En donde vive usted? (usted är formell använder till en äldre person eller
en profetionell som läkaren,etc...)
- En donde vives?? ( oformell, nån ung eller du känner väl, kompis, etc)

Hola a todos!

min svenska är inte så bra heller ));) och jag kommer från Argentina så vi talar lite annorlunda en de som är från Spanien.
1- Hay alguien que viva en España?
- En donde vive usted? (usted är formell använder till en äldre person eller
en profetionell som läkaren,etc...)
- En donde vives?? ( oformell, nån ung eller du känner väl, kompis, etc)

Hola Fabita!
Quiero viajar a la Argentina en algún momento, estoy muy interesado en la cultura de Argentina, especialmente en el fútbol :D En Argentina, de donde eres?

Tack för hjälpen :)

Hola Fabita!
Quiero viajar a la Argentina en algún momento, estoy muy interesado en la cultura de Argentina, especialmente en el fútbol :D En Argentina, de donde eres?

Tack för hjälpen :)

Hola Mahou!!

ah que bien!! me avisas asi te doy algunas recomendaciones,si?
yo soy de la ciudad de Cordoba, es la segunda ciudad de Argentina.
Det var för liten-.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen