Hej!
Vi är medelålders par som vill göra något kul med resten av sitt liv.
Vi har en son som är14 år gammal så han har fortfarande en del att plugga - är det ett hinder att flytta till Spanien?
Vi har tröttnat på tre saker i våra liv:
-arbetet här i Sverige- jag arbetar på en förskola min man som vaktmästare på sjukhuset
-klimatet som gör att vi känner oss instängda större delen av året
- mycket reserverade människor som har svårt att öppna sig och pga. detta känner man sig mycket ensam, trots att vi har våra arbetsliv!
Jag vill nämna att vi redan en gång i livet flyttat från ett annat land till Sverige.
Vi har bott 35 respektive 25 år i Sverige.
Vi kom på idee att köpa B&B i Spanien och försörja sig på detta fram till pensionen ung.15 år till.
Vi måste sälja huset i Sverige och ta ett extra lån. Kan man försörja sig på B&B i Spanien?
Vad är det vi måste tänka på?
Vi vet inte ens vilken del utav Spanien är mest lämplig för B&B?
Pojken måste studera så vi kan inte bo helt och hållet för långt ifrån stor stad.
Vi kan inte heller spanska, men tänkte lära sig.
Är det realistiskt att satsa på denna idee))
?
Vi är medelålders par som vill göra något kul med resten av sitt liv.
Vi har en son som är14 år gammal så han har fortfarande en del att plugga - är det ett hinder att flytta till Spanien?
Vi har tröttnat på tre saker i våra liv:
-arbetet här i Sverige- jag arbetar på en förskola min man som vaktmästare på sjukhuset
-klimatet som gör att vi känner oss instängda större delen av året
- mycket reserverade människor som har svårt att öppna sig och pga. detta känner man sig mycket ensam, trots att vi har våra arbetsliv!
Jag vill nämna att vi redan en gång i livet flyttat från ett annat land till Sverige.
Vi har bott 35 respektive 25 år i Sverige.
Vi kom på idee att köpa B&B i Spanien och försörja sig på detta fram till pensionen ung.15 år till.
Vi måste sälja huset i Sverige och ta ett extra lån. Kan man försörja sig på B&B i Spanien?
Vad är det vi måste tänka på?
Vi vet inte ens vilken del utav Spanien är mest lämplig för B&B?
Pojken måste studera så vi kan inte bo helt och hållet för långt ifrån stor stad.
Vi kan inte heller spanska, men tänkte lära sig.
Är det realistiskt att satsa på denna idee))