Önskemål.

sueco

Ny medlem
Jag är inte säker på var jag bör posta detta så jag ber om ursäkt om det kommit fel.

I alla fall tycker jag att det skulle vara mycket intressant att följa någon eller någras "nya" liv i Spanien. Som blogg eller dagbok eller hur det nu kallas i cyberspace. :) Med och motgångar, känslor, upplevelser, problem, överraskningar, osv. Jag tror att fler än jag kan vara intresserade av detta då vi säkerligen är många som drömmer om att följa efter i framtiden. Någon som har lust?

spainsmile

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag är inte säker på var jag bör posta detta så jag ber om ursäkt om det kommit fel.

I alla fall tycker jag att det skulle vara mycket intressant att följa någon eller någras "nya" liv i Spanien. Som blogg eller dagbok eller hur det nu kallas i cyberspace. :) Med och motgångar, känslor, upplevelser, problem, överraskningar, osv. Jag tror att fler än jag kan vara intresserade av detta då vi säkerligen är många som drömmer om att följa efter i framtiden. Någon som har lust?

spainsmile

Håller med dig..jag har följt några men dom upphör ofta efter ett tag.
Jag skulle aldrig kunna blogga..för att en blogg skulle bli intressant och läsbar
och spännande så måste man ju lämna ut mycket annars blir den trist.
Kanske redan finns någon blogg som någon vet om och kan upplysa om ?

Jag följer 3 bloggar som inte direkt kanske är som du vill men roligt att följa och
kul att läsa "hur det går".
Alla tre är medlemmar här:
Monica -har sin blogg om att leva i Madrid, intressant med alla hennes
"krig" med den spanska byråkratin sen hon blev änka:
En skör tråd

Leffe - har en blogg om när han köpte sitt drömhus här nere och hur det går,
skriver så himla kul..Han har två bloggar men denna skriver han i när han är här:
Drömhuset i spanien

Sen har vi Amadecasa och henne kan man i bland skratta ihjäl sig åt..
Mer en humoristisk och rolig blogg. Dom har rest över hela världen också
så man får se många bilder..40-50 kommenterar på bloggen varje dag..
Underfundigheter och massor av bilder. Bor i Torrevieja granne med mig..
Jag har alltså en paparazzi utanför porten. Visste inte det förrän jag såg porten
till vårt hus på hennes blogg
Ama de casa

Ok, det blev långt inlägg som vanligt :cheeky Kanske någon vet eller känner
sig manad att blogga som flyttar hit, kanske redan gör det men det vet inte
vi...

Ciao P :sol:

Naer jag flyttade till Puerto Rico boerjade jag blogga (paa engelska: retirement merry go round) om PR som pensioneringsstaelle , ty jag tyckte att det fanns ytterst litet information om hur det aer att bo daer.

Naagon laesare blev till slut foerbannad, ty han tyckte jag klagade foer mycket.
Och han hade nog raett: jag gillade inte bostadsstandarten, speciellt slarvet i boendet och den otroliga fulheten av puertorikanska byggnader (undantaget aer San Juan Viejo, ty daer aer det spansk arkitektonisk stil som raader).

Jag avskydde spansk influerad byraakrati, avsaknad av organisation, osv. osv. Jag har sjaelv laert mig av erfarenheten att jag aer nog paa tok alltfoer kraesen foer min egen nytta... och foer min budget :-((

Jag har inte bloggat om Spanien, med undantag foer naagra poster om sevaerdeter och upplevelser i Granada provins... naer det regnade foer mycket i PR foer att gaa till stranden eller in i djungeln.

Kanske skulle jag aatergaa till att blogga naer jag kommer till Spanien igen, men det blir inte paa svenska ( jag aer foer laat och teknisk okunnig att staella om till svenska tecken, daertill laesekretsen aer betydligt stoerre om man skriver paa engelska: mina laesare hittils varit i 69% Amerikaner)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag skulle vilja lägga till dessa sidor som kan kanske kan vara nåt beroende på tycke och smak...

Ett annorlunda Spanien

http://www.teneriffaidag.com/

Yohanna i Las Palmas -

Nytt under solen

Tack, va´kul..Den första sajten är faktiskt Monicas som jag nämnde och som
har bloggen En skör tråd. Är väl ingen blogg men himla bra sida.

Den sista är jättebra om det spanska livet och integrationen,kulturen och barnen
Den ska jag verkligen följa, tack AuroraB !

Ciao P ;;;;;)

Last edited:
Sueco, den ultimata bloggen om att bo i Spanien och livet integrationen
mm finns ju i Nytt under solen som vi fick tips om här ovan..

Anna Malaga skriver så himla bra och intressant. Sällan
man ser bloggar så informativa,tänkvärda och dessutom med humor.

Jag klippte ur just delen om integrationen här:
Det är långt så om ni inte orkar läsa direkt så lägg den som favorit
till senare tillfälle.
Nytt under solen: Att vara invandrare

Skriv gärna vad ni tycker om det hon skriver..

Tack Preciosa.
Jag har också fastnat för den bloggen. Kan bara hålla med om att den är skriven riktigt bra. Varmt rekomenderad av mig också.

Jag bloggade lite under mina 2 månader som jag var i Spanien. Jag skrev inte så mycket utan postade mest bilder. Bloggade mest för att min familj och mina vänner skulle se vad jag höll på med.
adiosamigas.blogspot.com
När jag åker tillbaka till Spanien så fortsätter jag kanske skriva! :)

Jag bloggade lite under mina 2 månader som jag var i Spanien. Jag skrev inte så mycket utan postade mest bilder. Bloggade mest för att min familj och mina vänner skulle se vad jag höll på med.
adiosamigas.blogspot.com
När jag åker tillbaka till Spanien så fortsätter jag kanske skriva! :)

Kul! Det ser vi framemot att du gör och att du stannar här på
forumet också ;;;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen