Är spanska hus speciellt lyhörda?

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av carl, 15 januari 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. carl

    carl Medlem

    Blev medlem:
    10 april 2008
    Inlägg:
    331
    Mottagna gillanden:
    17
    Hyr nu ett radhus i Torrevieja. Huset kan bara vara några år gammalt men är väldigt lyhört. Man tror att det är någon som kommit in i huset när grannarna pratar. Är all hus alla hus så dåligt ljudisolerade? Hur är det med lägenheter? Är det skillnad mellan nya och äldre bostäder?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. acarvidsson

    acarvidsson Ny medlem

    Blev medlem:
    3 september 2008
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1
    samma fenomen vare sig man bor privat eller på hotell alltså!!:)
    a-c
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Carl !

    Vad jag vet så ljudisoleras väl inte hus här. Jag är ju ingen expert men jag har följt
    ett nybygge vägg i vägg med vårt hus i 1.5 år nu. Vi bor högst upp så vi har sett
    hela "förloppet". Dom gjuter tjocka golv, pelare med massor av armering och då menar jag
    massor. Förmodligen med tanke på jordbävning. Väggarna muras av vanligt rött småtegel som man alltid ser på byggen. Här har dom nu murat ett lager sen satt en tunn frigolitskiva emellan och så ett lager till. Vet inte om det ska vara någon sorts luft/fuktspalt för dämpar gör det väl inte....? Nej jag tror man får bygga själv om man vill
    ha ljudisolering här.
    Eftersom vi som sagt bor högst upp och har bara 2 grannar och som inte bor där jämt
    så är det lugnt. Men jag glömde en hammondorgel under oss..."låter" tidvis fram till kl 24 och 2 stora Sibirian Husky-hundar mittöver gatan som skäller och ylar timme ut och timme in men det är en annan historia. Någon skrev: Det är aldrig tyst i Spanien...så sant.

    Saludos och kram /P
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...