Vi har fast telefoni och internet från Movistar. Om det var något problem förr i tiden brukade de skicka en tekniker. Idag är det annorlunda. Movistar tycker att kunden skall känna till detta: http://www.movistar.es/rpmm/estatic...inalambricos-adsl/guia-instalacion-ct5361.pdf https://www.movistar.es/rpmm/estaticos/residencial/fijo/banda-ancha-adsl/manuales/modem-router-inalambricos-adsl/Router ADSL Zoovel Z-201/installation_guide_router_zoovel_Z-201.pdf När man ringer 1004 skall man knappa in sitt telefonnummer och inför en datorröst berätta vad problemet är. I går svarade jag ”ADSL no funciona”, kanske smartare att säga ”English”? Därefter sade datorrösten att vi tillsammans skulle gå igenom installationen. Den kvinnliga datorrösten ställde frågor och jag svarade ja och nej genom att trycka på knapparna 1 och 0. Den digitala konversationen löste inte problemet. Genom att ringa 1004 ytterligare några gånger hamnade jag slutligen hos en tekniker. Det var en befrielse att till slut kunna tala med en levande varelse. Förra gången vi hade problem med ADSL orkade jag inte vänta utan bytte ut mikrofiltret som är kopplat till telefonen. Du känner väl till ditt mikrofilter? Min reflektion är: Är det rimligt att man själv skall fungera som tekniker? Hur många tekniker kan Movistar sparka genom att lägga ansvaret på kunden?
Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tror det ser mer eller mindre likadant ut överallt idag. Går man in på många kundservicesidor på nätet får man leta för att överhuvudtaget hitta ett nummer att kunna ringa dom. Jag hoppas allt löst sig nu.
Problemet är löst denna gång. Nästa gång har vi säkert fiberkabeln inkopplad så jag får väl börja studera hur det fungerar. Då kommer den fasta telefonen inte att längre ha någon kopparkabel. Undrar just om den behöver en egen "låda".
Ett bra erbjudande American Express SAS EurobonusFå 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kika in erbjudandet på Americanexpress.se. PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Fibern slutar in en "ONT" (Optical Network Terminal). I den ansluts telefonen, och modemet/routern för Internet.
Bra då blir det färre saker som kan gå sönder. Jag har ingen box för att se movistar+, jag installerade en app i TV´n.