Vem har en tomt i utkanten av Barcelona att Sälja

Diskussion i 'Barcelona' startad av Alvsveden, 27 mars 2012.

  1. Alvsveden

    Alvsveden Ny medlem

    Blev medlem:
    27 mars 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag söker med mina vänner en byggbar tomtplätt i Barcelona, eller rättare sagt strax utanför...
    Var kan jag hitta bra alternativ?
    Budgeten ligger på mellan 50-150tusen kronor och sak vara max 11 km utanför staden.
    Vi har tänkt att placera tre större stugor va 25kvm vardera på tomten.
    Har någon erfarenhet av tillstånd osv?
    Hör av er med tips, vet någon nån bonde som vill sälja?

    Hör gärna av er!

    Goa hälsningar Martin Alvsveden :frusen:
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola!

    Välkommen till forumet spainsmile

    Låter som en kul idé.
    Kolla på segundamano.es (spanska Blocket)
    visserligen spanska. Men du får googla området
    och översätta. Man kan välja också i menyn andra områden
    som nära (cerca) Barcelona osv
    I denna sida i länken finns 1127 annonser om
    Terrenos (mark), parcelas (tomter) och fincas (gårdar)
    http://www.segundamano.es/anuncios-...8_s&w=1&th=1&f=a&q=&c=60&x=1&ps=&pe=&ls=&st=s

    Samma här:
    http://www.fotocasa.es/terrenos/barcelones/listado?opi=38&crp=1&cu=Es-Es

    Ta kontakt med nån juristfirma som kan ägarbiten. Finns svensktalande.


    Ciao så länge P ;;;;;)
     
  4. Alvsveden

    Alvsveden Ny medlem

    Blev medlem:
    27 mars 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur går jag tillväga?

    Hej igen, tack för riktigt bra hjälp med tomtsökning.
    Jag tänkte nu gå vidare, men hur.

    Jag har hittat följande tomter som är intressanta:

    http://www.fotocasa.es/terreno/barc...-127012555?opi=1&tti=1&pagination=1&RowGrid=7

    http://www.segundamano.es/barcelona/carreta/a32521097/?ca=8_s&st=s&c=60#mapa

    Hur får jag kontakt med de som äger dessa? Jag har försökt maila men man måste fylla i spanskt telefonnummer men kan ju inte för jag har inget spanskt :)
    Hur får jag kontakt med en svensktalande jurist, vad är rimligt att det kostar?
    Hur vet jag att det är en seriös säljare?
    Är det rimligt att sticka ner en runda till och kolla de tomterna som vi har intresse av?

    Stort tack för svar :)
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola!
    Va´kul att du hittat nåt!
    I denna tråd nedan finns nummer till konsulatet i Barcelona
    Konsuln där är även advokat. Ring dit och kolla.
    Om dom inte kan så kan dom hänvisa till någon
    annan bra kanske?
    Fråga är ju gratis i alla fall :)

    Du måste ju ha någon som pratar spanska med ägarna och kollar
    upp alla papper och register.

    Lycka till...återkom och tala om hur det går. Spännande
    för oss på forumet thumb

    Ciao P :sol:
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. uora

    uora Medlem

    Blev medlem:
    5 september 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag brukar skriva telefonnumret i rutan för meddelanden och förstås precisera att det är ett svenskt nummer. (I själva rutan för telefonnumret skriver jag bara så mycket som får plats). Det har funkat bra och jag får svar.

    Men jag undrar om du har länkat till fel annonser? Första annonsen gäller en tomt i Teruel och det är rätt så långt från Barcelona.
    Den andra annonsen gäller en kärra think


     
  8. Alvsveden

    Alvsveden Ny medlem

    Blev medlem:
    27 mars 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    skojar du?

    Hejsan :)

    Är du seriös? "Kärr annonsen" gäller ju drygt 600kvm värför skriver de i så fall det?

    Och den andra har ju karta att klicka på och ligger ju strax utanför city ju?!?! i alla fall enligt kartan :)

    Hör av dig igen!!

    Goa hälsningar Martin
     
  9. Backis

    Backis Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2009
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    13
    Hej Martin!

    Tyvärr är det inte skoj. Bilden pá olivodlingen kommer definitivt inte frán platsen pá kartan. Titta pá Google earth. Och det är nog kärran de vill ha 5000 för.

    Om du kollar pá www.miparcela.com/terrenos-barcelona.htm sá fár du en bild av prisläget.

    Men, lycka till i alla fall

    B
     
    Last edited: 10 april 2012
  10. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Undrar om det finns så billiga tomter i denna trakt. Men tänk på att det inte är tillåtet att bygga stugor på landet hur som helst. Mark i Spanien kan ha starka restriktioner.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. uora

    uora Medlem

    Blev medlem:
    5 september 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    6
    Ja jag är seriös - men jag undrade om du var det? :)
    Men jag skulle i alla fall vilja tipsa om att använda Google translations eller något annat översättningsprogram när du letar tomter eller hus. Då kan man undvika en del missförstånd (även om översättningarna inte alltid är så bra).

    I annonsen om olivlunden är det nog säljarens/mäklarens address som visas på kartan, det står att marken finns i "Zona de Teruel" i texten. Den andra annonsen har som sagt titeln "kärra" i översättning och jag kan inte se att det står något om antal kvadratmeter där - bara att kärran är 40 år gammal.
     
  13. crazys

    crazys Ny medlem

    Blev medlem:
    25 december 2008
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    3
    Men herregud.

    Nu kan jag inte marknaden runt barelona men det finns nog inte många tomter i det prisspann som ni söker och definitivt inte för 5000 E.

    Barcelona har bland de högsta priserna i Europa.
     
    Last edited: 14 april 2012
  14. Anna Malaga

    Anna Malaga Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    11
    En tomt utanför Barcelona kostar minst 1 miljon kronor och dâ är det inte ens säkert att den är "urbanizable" alltsâ att man kan bygga pâ den. Det gäller att kolla upp det, först och främst.
    Första länken är definitivt inte den som visas pâ kartan. Det är en olivodling ute pâ landet, kartan visar en plats mitt i stan. En jordbrukstomt fâr du inte bygga pâ utan vidare.
    Jag undrar hur du har kommit fram till budgeten och varför det mâste vara i Barcelona och max 11 km utanför?
     
  15. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
  16. Alvsveden

    Alvsveden Ny medlem

    Blev medlem:
    27 mars 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack!! skönt att inte bli idiot förklarad av alla:)

    Tanken vi har är att få tag i en tomt som vi kan utveckla med allt vad det innebär, bygga och göra fint med pooler och fina ytor som kan dra folk precis som vi gjort i Ungern, så vi har visst rätt bra med erfarenhet:)
     

Dela sidan

Laddar...