Vad saknar ni?

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av SatuJ, 30 september 2014.

  1. SatuJ

    SatuJ Ny medlem

    Blev medlem:
    22 november 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0
    Fast det finns ju ett IKEA i Murcia, där finns ju en hel del....Inredningsmässigt...Hur är det med mat på Ikea? Kanske kan man lämna in önskemål, som typ grädde där, vad tror ni?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Färsk, svensk 40% vispgrädde, som det är vi svenskar efterlyser, har nog alldeles för kort hållbarhetstid för att det skulle vara lönsamt att lagerföra :(. Det skulle ju förstås finnas en möjlighet om vår käre Ingvar Kamprad har förståelse för vårt önskemål. Kanske rentav själv längtar efter detta när han är utomlands think.
    rocio
     
    Last edited: 6 oktober 2014
  4. Jon78

    Jon78 Ny medlem

    Blev medlem:
    27 april 2014
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    2
    Kidnappar tråden.

    Behöver:

    1. Påslakan (som man stoppar in täcket i). Finns det på IKEA?
    2. Dunkuddar (IKEA? Jysk?)
    3. Quinoa. Var handlar man det?
     
  5. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    1och 2 ja , 3 vet ej!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Påslakan och dunkuddar/täcken har jag sett på Carrefour.
    Quinoa kanske finns hos någon hälsokosthandlare. Finns flera, tex hörnet Vicente Blasco Ibanez/Mar. Mot havet från Busstationen.
     
  8. Cat

    Cat Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5
    Quinoa har de på Alcampo i alle fall (La Zenia Boulevard blant annet), men det var veldig dyrt. Er sikker på at man finner det andre steder også.
     
  9. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Quinoa har jag handlat på Carrefour.
     
  10. Jon78

    Jon78 Ny medlem

    Blev medlem:
    27 april 2014
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    2
    Hittade ekologisk quinoa på Carrefour tillslut. Och Jysk hade de överlägset bästa utbudet av duntäcken.

    Tänkte fylla på med lite andra saker:

    1. Torr-rostade jordnötter, gärna storpack. De har bara såna där fettdrypande varianter överallt.

    2. Amerikanska doritos (d.v.s amerikanska smaker av Fritolay, inte de spanska de brukar ha som dessutom verkar vara gjorda av Pepsi).

    3. Grekiska ostar som feta och halloumi. Har inte sett någonstans. En grekisk matvarubutik?

    Jag gissar att den bästa platsen för 1 och 2 är någon typ av amerikansk matvarubutik?
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Feta-ost (el liknande) finns på Lidl.
     
  13. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Tror halloumi finns där med, förresten...
     
  14. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Jag kan tillägga vad min man saknar: jordnötsringar.
    Har hittat ngn variant på Carrefour och den får duga i brist på annat, tycker han...
     
  15. Christelle

    Christelle Ny medlem

    Blev medlem:
    12 november 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har du provat "Krona" vispgrädde? Tyvärr endast i 1-lit.förp, men som smakar NÄSTAN som svensk dito.
     
  16. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Den har jag talat mig varm för flera gånger här på forumet. Den är det bästa alternativet hittills till svensk vispgrädde. Den håller sig färsk betydligt längre än dom angivna 3 dagarna efter öppnandet, vid förvaring i kylskåp.
    rocio
     

Dela sidan

Laddar...