Vad behöver man köpa?

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Mysan_x, 12 mars 2021.

  1. Mysan_x

    Mysan_x Ny medlem

    Blev medlem:
    27 januari 2021
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi har precis köpt ett hus i Torrevieja. Vi kommer åka ner dit när det lugnar ner sig. Det är delvist möblerat men förutom husgeråd och vissa möbler, är det något annat vi borde lägga till på inköpslistan. Vi har stor takterrass och liten stenlagd baksida med ett citronträd. Är det några "måsten" man behöver eller är det bara att tänka som hemma?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Åk ner och känn efter först, vi har märkt att p.g.a att vi har mindre onödiga prylar i Spanien så ger de mer frihet att aktivera oss då de inte är så mycket störande saker som ska skötas.

    Men en sak som är bra är en "stadig" pergola eller liknande om ni inte har stor terrass under tak, snudd på måste om man vill kunna äta lunchen ute på sommaren :)
     
  4. Mats Snow

    Mats Snow Medlem

    Blev medlem:
    25 januari 2017
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    41
    KS054 gillar detta.
  5. Anca

    Anca Aktiv medlem

    Blev medlem:
    4 augusti 2013
    Inlägg:
    607
    Mottagna gillanden:
    142
    Allt går i princip att köpa där nere men en brandvarnare kan vara bra att få upp direkt om det inte redan finns.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Canopus

    Canopus Aktiv medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2014
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    218
    Jag förstår att du menar saker att köpa på plats, men en idé kan också vara att ta ner saker som man övergett här hemma efter att ha köpt nytt. Min gamla router har fått nytt liv där nere liksom min gamla laptop som numera är kopplad till min TV mot internet/ComHem. Saker som min gamla rakapparat, eltandborste och laddare till mobil respektive kamera har också fått flytta söderut.
     
  8. Katt arina

    Katt arina Känd medlem Staff Member

    Blev medlem:
    21 februari 2016
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    425
    Förutom vad andra sagt:
    Behöver ni ett tangentbord bör ni ta med ett, går inte att få tag på svenska tangentbord i Spanien. Om sängar inte ingår i möblemanget är det bra att planera inköpet direkt, eftersom endast ett fåtal (nordiska) affärer har de sängmått vi är vana vid. Spanska sängar är normalt bara 190 cm långa och med andra standardbredder.
    Lakan och handdukar är också en sak som behövs direkt, köps på plats.
    I övrigt är det bättre att se vad man vill ha och behöver allteftersom.
    Lycka till med allt!
    **vill också ner***
     
    Preciosa gillar detta.
  9. KS054

    KS054 Ny medlem

    Blev medlem:
    29 januari 2019
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    22
    Allt finns. Vill man inte köpa allt på ett bräde från ikea tar det lite tid att få ihop ett hem men jag tycker det är kul att åka på rastros mm. Håller med om sängar, vi köpte på ikea, provade ut i Sverige. Det jag tycker är svårt att hitta är snygga saker till väggarna så det tar jag med ner. Tar även med gardiner för de är dyra om man vill ha linne eller bra bomull, lite annan stil också.
     
    Preciosa gillar detta.
  10. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Påslakan och örngott fanns inte såna man vill ha när jag "satte bo" en gång...
    kuddarna i fel storlek...enl min åsikt. Bomull och inte syntet och flanell som spanjorerna
    använder. Noppigt på en gång. Fanns lite på Carrefour som hette Nordico :)
    Alltså det är länge sen...
     
    rarizar gillar detta.

Dela sidan

Laddar...