Vad är det hon säger om Fuengirola.....!!

Diskussion i 'Fuengirola' startad av Uffe J, 21 augusti 2014.

  1. Uffe J

    Uffe J Ny medlem

    Blev medlem:
    18 augusti 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    ......Annika Silver avråder från att handla bostad i Fuengirola i en intervju från en mässa i Göteborg från februari i år, angående utlandsköp på CDS.

    I intervjun (som finns på Youtube) säger hon att där var det trevligt för många år sedan, men att hon själv inte skulle våga gå ut ensam i Fuengirola på kvällen, men som "en stor stadig karl kan bo i Fuengirola" säger hon. Och att arbetslösa ungdomar och deras arbetslösa föräldrar tar pengar från turisterna. Hon avråder helt enkelt för Fuengirola. Vi var själva där för att "reka" i höstas, och i Marbella i våras, vi märkte inget av det hon säger.

    Är hon seriös........, eller vill hennes bolag Silver states helst bara sälja lägenheter i Nueva andelucia.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    En bekant till mig har hus i närheten där vi vart flera gånger. Jag tycker Fuengirola är jättefint dagtid. Men efter flera kvällar ute så skulle jag nog säga att det hon beskriver handlar mer om utelivet på natten. Det var faktiskt lite si så där. VÄLDIGT mycket prostitution. Men det finns å andra sidan överallt i Spanien.

    Vi åkte även dit med företaget, hade det underbart. Bra restauranger underbara strandpromenader. Och givetvis massa kvällsaktiviteter. Och även där upplevde vi en lite hård stämning. Svårt att förklara man var liksom inte rädd men man tittade sig över axeln när man gick på gatan.

    Sen så skulle jag inte vilja gå så långt att påstå att det bara var spanjorer som stod för det. Fulla högljuda engelsmän är en starkt bidragande orsak till dålig stämning på många ställen.
     
  4. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Beror ju mycket på vad man vill ha?

    Funkan är ju känt som ett partyställe!

    Och som Lundberg säger...Fulla skränande Engelska ungdomar som kollar på fotboll vid närmsta bar...ja det är då inte DET Spanien jag vill uppleva!

    Så INNAN man köper bostad...gör din research...provbo genom att hyra innan köp, om möjligt.

    För mig blev det Nerja!
     
  5. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    Fuengirola och eventuell stökighet

    Jag har absolut inte märkt att Fuengirola skulle vara stökigare än någon annan turistort på kusten.

    Det är snarare Marbella /Puerto Banus / Nueva Andalucia som har problem med grov brottslighet. Detta har resulerat i ett antal mord som i och för sig alltid handlar om uppgörelse mellan skurkar, men oskyldiga har också ibland kommit emellan. Det är ju så att pengarna bor i Marbella med omgivning, detta fungerar som en magnet på vissa ljusskygga element.

    Jag är ofta nere i Fuengirola, året om och även på kvällen. Och visst festas det på sina ställen, men de kvarteren behöver man ju inte besöka om man inte vill.

    Sen är det givetvis självklart att en liten inlandsstad är mycket lugnare, men så är det ju i praktiskt taget hela världen.:sol:
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Beda

    Beda Ny medlem

    Blev medlem:
    15 juli 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Det beror ju också på vilken tid på dygnet man vistas ute. När vi är ute och äter går vi hem vid tolv, ett-tiden och jag har inte märkt något. Det är väl kanske vid den tidpunkten som "stöket" och ev tråkigheter börjar
    Visserligen rör vi oss mest åt los boliches hållet men är bortåt centrum i bland också. Jag känner mig aldrig orolig mest familjer på väg hem vid den tiden och dagtid har jag aldrig sett något.
     

Dela sidan

Laddar...