blivande utvandrare
Ny medlem
Att vi haft en extrem varm maj, juni, juli och augusti i Sverige i år med förödande skogsbränder i mellersta och norra Sverige har kanske inte undgått någon. Torkan har slagit extremt hård mot bönderna och dess djur och nödslakt är mer vanlig än ovanlig. Både betet och vatten är en extrem stor bristvara. SMHI började mäta 1756 och sedan mätningarna började har Sverige aldrig någonsin upplevt någon liknande sommar med sådana topptemperaturer.
Men nu slår även värmen till i Portugal och Spanien enl SMHI.
Här är en länk till en svensk sida som beskriver det kommande läget i Portugal och Spanien.
50-gradig värme kan nå Europa i helgen: ”Det är livsfarligt”
Vore intressant att höra från er som bor i de berörda delarna hur ni upplever värmen. Fungerar ex AC/ACC dygnet runt eller hur fungerar det vid strömavbrott? Själv är jag lycklig över att min egen ACC-anläggning som jag ställt på 23 grader fungerar perfekt.
Men nu slår även värmen till i Portugal och Spanien enl SMHI.
Här är en länk till en svensk sida som beskriver det kommande läget i Portugal och Spanien.
50-gradig värme kan nå Europa i helgen: ”Det är livsfarligt”
Vore intressant att höra från er som bor i de berörda delarna hur ni upplever värmen. Fungerar ex AC/ACC dygnet runt eller hur fungerar det vid strömavbrott? Själv är jag lycklig över att min egen ACC-anläggning som jag ställt på 23 grader fungerar perfekt.