Väldigt sugen på att flytta till Spanien

HejHej

Ny medlem
Hej suttit och kollat detta forumet ett bra tag och regga mig precis.
Jag har varit i Spanien flera gånger och har nu på senare tid blivit riktigt sugen på att flytta till Spanien.

Har cirka €4000 sparat + att jag får in cirka €700-€1000 varje månad via nätet.

Jag vill hitta en lägenhet för under €350 månaden, sen tillkommer el/vatten/internet cirka €100. Vill leva billigt och laga mat hemma osv.
Bara njuta av Spanien!! thumb

Men vart hittar jag lägenheterna? Suttit och kollat på andra länder där hittar man lätt lägenheter för under €300 men har svårt att hitta i Spanien.
Är sugen på typ Mallorca, Malaga, Marbella, Torreveija, Fuengirola & områden nära dessa städerna.

Är som sagt ingen festare har växt ifrån det är mer en som vill njuta av värmen och bara njuta av livet. Har kollat på Malta och det står mellan Spanien och Malta.spainsmile

Mvh R

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
kan du fà in 1000 € i màn. har du samma lön som de flesta Spanjorer mellan 20-50 àr. Inget lyxliv men visst gàr det. Speciellt om du lever samma livstil som i Sverige (dvs att inte gà ut och äta och dricka varje dag)

Generellt sett sà är Madrid, Barcelona, Baskien och Balearerna är dom dyraste omràdena att bo i. Estremadura. Andalucia och Murcia dom billigaste.

Eftersom du tänker hyra, sà är det ju ganska lätt att provbo i olika omràden.
Mallorca är väldigt fint. Men jag föredrar Alicante eller Valencia

kan du fà in 1000 € i màn. har du samma lön som de flesta Spanjorer mellan 20-50 àr. Inget lyxliv men visst gàr det. Speciellt om du lever samma livstil som i Sverige (dvs att inte gà ut och äta och dricka varje dag)

Generellt sett sà är Madrid, Barcelona, Baskien och Balearerna är dom dyraste omràdena att bo i. Estremadura. Andalucia och Murcia dom billigaste.

Eftersom du tänker hyra, sà är det ju ganska lätt att provbo i olika omràden.
Mallorca är väldigt fint. Men jag föredrar Alicante eller Valencia
Hej, tack för svar.
Jo, jag har varit i Spanien några gånger innan och fastna verkligen för Mallorca när jag var där. Alicante och Valencia, ska kolla lite extra på dessa ställena.

€1000 månaden är inga problem för mig tror att jag kan leva på ännu mindre och kan lägga undan pengar varje månad. Men har som sagt €4000 sparat för sämre månader.

Hitta jobb i Spanien är inget jag tror kommer hända då min Spanska inte är något vidare och jag har förstått arbetslösheten ligger på 25-30%?

Har du några tips på några bra sidor där man kan hitta lägenheter att hyra?

Mvh R

Idealista.es
fotocasa.es
tucasa.es
milanuncios.com
enalquiler.com

är nàgra
Tack för länkarna, uppskattas verkligen!
Ska kolla igenom sidorna och se vad det finns för intressant.

EDIT:
Kollat igenom nu och hittat flera bra lägenheter för runt €200-€300/Månaden.
Jag vet dock inte vilken stad jag bör sikta mot, jag söker värme först och främst.

Kanske är Kanarieöarna något för mig?

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hur löser man Internet om det inte ingår i hyran, utan att behöva skriva sig på massa långa kontrakt och vara skriven i Spanien.

Jag har börjat bli väldigt sugen på någon av Kanarieöarna eller Teneriffa.

Men flera har ju inte Internet och det är ett måste.

Sen undrar jag med om det är möjligt att posta en annons att man söker lägenhet på http://www.fotocasa.es/en/
Jag hittar inte den funktionen någonstans.

Last edited:
Jag hittade denna som är perfekt, då det är något sånt jag söker.
http://www.fotocasa.es/Building/Bui...9FFAC985EBA974C67&dtti=3&tpti=3&xtor=EPR-223-[AR_Copia_de_contacto]-20120928&redirected=true

Ett lägenhetshotell typ där man kan bo för cirka €2-400 i månaden och alla räkningar är inkluderade i hyran. Jag vet dock inte vad jag ska söka för att hitta liknande lägenhets komplex. Eller hotell som hyr ut månadsvis.

Känns väldigt smidigt att hyra på detta sättet.

Någon som har några tips från Kanarieöarna eller Teneriffa? På den typen av boende.

Kommer flytta väldigt snart.

Last edited:
Hejhej Hejhej!

Jag skulle välja Gran Canaria för värmens skull.
Mallorca är kyligt på vintern...

Det finns trådar i kategorin Kanarieöarna på forumet
som har många tips. Läs där.
Internet har vi en underkategori till Leva och Bo" Läs
där om alla alternativ. En djungel...

Här är en som hyr ut lgheter i Playa del Ingles. Kanske långtids-
hyra blir billigare. Kolla kostar ju inget...
http://www.blocket.se/stockholm/Gr_Can_Pl_Ingles___Uppvarmd_Pool___Internet_8524595.htm

Läs i alla trådar så får du svar på det mesta.

Ciao P thumb

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Jag bumbar igen.
Jag har nu bokat flygbiljett men inte fått tag på något boende.

Är chansen stor att jag lyckas hitta lägenhet om jag bara åker ner och ringer någon annons när jag är där? Vilken av öarna spelar ingen roll faktiskt.

Vill och kan inte lägga flera tusen på hotell så vill försöka lösa lägenheten inom 3 dagar efter ankomst.

Är lite desperat. :)

Hola,
Jag skulle testa om det fanns en vänlig själ på Hospitality Club eller CoachSurfers som kunde erbjuda övernattning ett par nätter. Båda dessa är gratis klubbar där medlemmarna hjälper varandra genom att erbjuda sängplats. Jag är medlem i båda och har använt främst Hospitality Club när jag varit på resandefot. Det har aldirg varit problem, varken när jag varit ute själv eller när jag har haft gäster hemma.
Dessutom kan medlemmarna eventuellt tipsa om mer långvarigt boende på orten.
Lycka till!

Jag bumbar igen.
Jag har nu bokat flygbiljett men inte fått tag på något boende.

Är chansen stor att jag lyckas hitta lägenhet om jag bara åker ner och ringer någon annons när jag är där? Vilken av öarna spelar ingen roll faktiskt.

Vill och kan inte lägga flera tusen på hotell så vill försöka lösa lägenheten inom 3 dagar efter ankomst.

Är lite desperat. :)

Hola!
Du har bokat biljett säger du, men till vilken ö?
Ciao P :sol:

Hola!
Du har bokat biljett säger du, men till vilken ö?
Ciao P :sol:
Hej igen! :cheeky
Jag har bokat till Gran Canaria så jag är öppen för både Gran Canaria och Teneriffa då jag kan ta färjan mellan öarna om jag hittar ett bra boende.

Drömmen hade ju varit ett lägenhetskomplex som kosta under €400 månaden och där man hade internet/wi-fi på rummet.

Tack! spainsmile

Hola,
Jag skulle testa om det fanns en vänlig själ på Hospitality Club eller CoachSurfers som kunde erbjuda övernattning ett par nätter. Båda dessa är gratis klubbar där medlemmarna hjälper varandra genom att erbjuda sängplats. Jag är medlem i båda och har använt främst Hospitality Club när jag varit på resandefot. Det har aldirg varit problem, varken när jag varit ute själv eller när jag har haft gäster hemma.
Dessutom kan medlemmarna eventuellt tipsa om mer långvarigt boende på orten.
Lycka till!
Hej, är medlem på CoachSurfers sedan några år tillbaka har dock aldrig fått användning av sidan men kanske ska ta mig en närmre titt. Tack för det andra tipset ska registrera mig där med.

Hoppas jag kan lösa lägenhet redan 2-3 dagen där så man har det löst.
Jag letar och letar men har inte hittat det jag söker ännu.

Så om någon vet något komplex där man kan hyra en lägenhet för under €400/månaden tveka inte att höra av er. Andra alternativ går också utmärkt, är inte kräsen när det kommer till boende bara det finns Internet på rummet.

Peace! thumb

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen