Vädret

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Åh, och är hemma är det kallt som fasen, 10 grader kallt i Göteborgstrakten...

Hej ja i dag blir det sommar väder 20 grader klockan 0600 måndag :):)

Härligt för dig :sol:
Här hemma i Katrineholm var det -19 grader i dag klockan 07.00 när jag cyklade till jobbet.... man längtar ju ner till värmen mer än någonsin nu.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det finns inte ett superlativ i det svenska ordlexikonet som kan beskriva hur eländigt vädret är just nu i Skåne, ord som fruktansvärt, vedervärdigt, omänskligt räcker inte till.

Förra veckan var det uppåt 20 grader kallt, som var ganska OK, men denna vecka har det varit en fullständig väderkatastrof.

Temperaturen har legat kring 2 plusgrader med extrem hög luftfuktighet med småduggregn hela veckan. Den råkalla fuktigheten går bara inte att värja sig emot, den kryper in i skinnet oavsett kläder man har på sig. Att vistas ute gränsar till djurplågeri

Anledningen till att jag skriver detta är att jag råkade gå in på Punta Primas live-webbkamera och såg att det var klarblå himmel.

Ville bara påminna hur bra ni har det där nere och hur mycket vi lider i Skåne.

H ej Historiskt höga temperaturer noterades i december i Torrevieja 15,3 grader är den högsta medeltemperaturen som uppmätts sedan 1927 och högsta var 24.1 den 16 december

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Hej jag fortsätter med vädret i dag blir det över 30 grader .Alltid är det någon som blir avundsjuk som inte bor i Spanien

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Hej ja sommaren infaller den 20 juni MISSA INTE DET läste jag i en Blogg .OBS här i Spanien

Hur räknar dom?
minns du det.
I Sverige har jag för mig att det är när dygnsmedeltemperaturen överstiger en viss grad några dagar i följd.

Hur räknar dom?
minns du det.
I Sverige har jag för mig att det är när dygnsmedeltemperaturen överstiger en viss grad några dagar i följd.

I Sverige använder man meteorologisk sommar, som innebär att det är "sommar" när dygnsmedeltemperaturen överstiger +10C i 5 dagar i följd.

Det som Erkki refererar till är den Astronomiska sommaren, som innebär att sommaren börjar med sommarsolståndet, och varar fram till höstdagjämningen.

I Sverige använder man meteorologisk sommar, som innebär att det är "sommar" när dygnsmedeltemperaturen överstiger +10C i 5 dagar i följd.

Det som Erkki refererar till är den Astronomiska sommaren, som innebär att sommaren börjar med sommarsolståndet, och varar fram till höstdagjämningen.

Hej ja det är nog så skrev bara ett klockslag 22.34 på Bloggen graciass

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen