Jag har nyligen gått på Königin i två omgångar och är mycket nöjd, jag skall nog ta en kurs till vid nästa tillfälle. Det är små grupper - vi var fem i den första - och allt föregår på spanska. Av de fem, har tre fortsatt i lite olika konstellationer, en började studera italienska i Italien och en fick åka hem för att jobba i några månader. Det är ett bra betyg tycker jag.
Kursen är lite dyr men här är det nog fråga om att man får vad man betalar för. De är flexibla och man kan ta privatlektioner om grupperna inte passar, man kan göra en test så man vet var man står.
Jag har också varit på en annan mycket billigare kurs som föregick på ett strandcafe, 3€/t, det var inte värt pengarna eller tiden. Det finns en hel del privatlärare man kan anlita - jag känner bara till en och hon var mera intresserad i pengarna än i pedagogiken. Det finns säkert de som är bra också. Apropå det så har en hel del tyckt att Königin är en dålig och dyr skola men når jag försökte ta reda på varför, visade det sig att det var någon som hade gått där för 6 år sedan och som inte trivdes. Läraren jag hade var så ung att hon jobbade nog inte för 6 år sedan - hon är mycket kunnig och trevlig.
Det skall finnas en annan språkskola för britter dvs där allt föregår på engelska men jag känner inte till den. De reklamerade med att man alltid kunde ställa frågor på engelska om man inte förstod - och då tror jag att det lätt blir så att man pratar mera engelska än spanska - men det vet jag förstås inte...