Torrevieja och språkstudier

Diskussion i 'Skolor och Studier i Spanien' startad av myramis, 14 juni 2012.

  1. myramis

    myramis Medlem

    Blev medlem:
    11 september 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    12
    Vet att det finns bra och seriösa språkskolor i Alicante,Malaga och på andra orter men har inte hittat ngt liknande i Torre. Har bara hittat typ studiecirkel på MasAmigos och club Nordico och de skall man helst följa en termin typ tio/tolv veckor. Jag skulle vilja ha intensivkurs två till sex veckor, åka hem för självstudier och tillbaka för nästa steg. Varför just Torre då, tänkte slå två flugor i en smäll. Spanskstudier och bostadsletande.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det finns en språkskola i Torre. Den heter Königin och finns i centrum, tror det är på María Parodi. Om man går på Ramon Gallud (från Inmaculada kyrkan) mot Los Locos stranden, går man till höger efter ett par kvarter. Det blir mot havet. Skolan fanns där i julas när jag gick förbi...
    www.konigin.net
    Lycka till!
     
  4. myramis

    myramis Medlem

    Blev medlem:
    11 september 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    12
    Ngn som har erfarenhet av den språkskolan?
    Rinaconda, jag blir imponerad av ditt lokalsinne och minne för gatunamn. Du har i tidigare inlägg mkt målande beskrivit gator och gatubilder så man nästan tror man är där.
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Myramis!
    Tror det är en bra skola, mycket anlitad.
    Vet att svenskföreningen MásAmigos anlitat dom
    för medlemmarna, den har funnits länge.

    Ciao P ;;;;;)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. uora

    uora Medlem

    Blev medlem:
    5 september 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag har nyligen gått på Königin i två omgångar och är mycket nöjd, jag skall nog ta en kurs till vid nästa tillfälle. Det är små grupper - vi var fem i den första - och allt föregår på spanska. Av de fem, har tre fortsatt i lite olika konstellationer, en började studera italienska i Italien och en fick åka hem för att jobba i några månader. Det är ett bra betyg tycker jag.

    Kursen är lite dyr men här är det nog fråga om att man får vad man betalar för. De är flexibla och man kan ta privatlektioner om grupperna inte passar, man kan göra en test så man vet var man står.

    Jag har också varit på en annan mycket billigare kurs som föregick på ett strandcafe, 3€/t, det var inte värt pengarna eller tiden. Det finns en hel del privatlärare man kan anlita - jag känner bara till en och hon var mera intresserad i pengarna än i pedagogiken. Det finns säkert de som är bra också. Apropå det så har en hel del tyckt att Königin är en dålig och dyr skola men når jag försökte ta reda på varför, visade det sig att det var någon som hade gått där för 6 år sedan och som inte trivdes. Läraren jag hade var så ung att hon jobbade nog inte för 6 år sedan - hon är mycket kunnig och trevlig.

    Det skall finnas en annan språkskola för britter dvs där allt föregår på engelska men jag känner inte till den. De reklamerade med att man alltid kunde ställa frågor på engelska om man inte förstod - och då tror jag att det lätt blir så att man pratar mera engelska än spanska - men det vet jag förstås inte...
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Tackar och bockar! Det låter mer än vad det är egentligen. Torre är nämligen ganska liten stad om man räknar bara centrum och då går man ofta på samma gator och ser samma vyer som alltid. Jag gillar att beskriva saker (om jag kan) så att många kan känna igen sig. Jag uppskattar själv sådant nämligen. Jag älskar att läsa Preciosas blogg och se hennes bilder, för jag känner ofta igen mig. Tack än en gång! :)
     

Dela sidan

Laddar...