Torreveija vs. Fuengiriola

Fagerström

Ny medlem
Vad säger ni som bor/vistas i respektive område. Vad är er favorit och varför? Vi letar lägenhet för att kunna åka ner till värmen och så småningom flytta ner längre perioder. Men vart? Området kring Torre, har billigare lägenheter än Fungiriola. Varför? Verkar finnas mer till salu i Torreveija? Blir det svårt med andrahandsvärde om man vill sälja? Tipsa gärna om mysiga mindre ställen i närheten av stor stad!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola Fagerström!

I våra kategorier "Flytta till"..."Fastigheter" har vi mängder
med tips om orter efter exakt samma fråga.
Även i Kategorin Torrevieja finns gamla trådar om "var man ska bo".
Läs där så hittar du ställen thumb
Det går inte att säga vilket som är bäst Torre el Fuengirola.
Det beror ju helt på var man bor i orterna och vilken bostad
man kan trivas i.
Normalt är det dyrare på Solkusten än Costa Blanca.
Det blev ju en stor byggboom i och runt Torre (liksom andra kommuner)
och därför var det billigt att köpa och är billigare fortfarande
än övr Spanien nu när priserna dalat.
Kolla alla bostadsajter som är inlagda i trådar och kolla på kartor.
Hittar ni nåt intressant så fråga om just det i fall nån känner till
platsen.
Och läs Sharkys inlägg i dag "Bostad" om att: Hitta objekt, sen
jurist som stöttar med koll och sen säljare...tror det var den ordningen...:D
Ja man måste ju få titta på objekt på plats, kan vara knepigt om man inte kan
spanska och säljaren är spansk mäklare el privat. Dom är ju lite klena på spanska
många av dom men ge inte upp om drömbostaden finns.
Man kan anlita en svensk tolk, jag känner bara till Torre...

Ciao så länge P :sol:

Last edited:
Javea eller Denia i norra Alicante.
kusten pàminner mycket om Mallorca.

1 timme till Valencia och 1 timme till Alicante. Finns för mànga fördelar för att skriva upp dom.

Torre eller Funkan

Det är generellt sett billigare i Torrevieja anledningen är framförallt att efterfrågan är lägre där. Jag har vänner som bor i Torrevieja och själv bor jag en mil utanför Fuengirola så jag känner väl till båda områdena.

Min uppfattning är helt klar, Costa del Sol har det bättre klimatet under de delar av året som man har bäst utbyte av Spanien d.v.s. senhöst, vinter och tidig vår. Resten av året är det inga större skillnader. Det finns också ett mycket större kulturellt utbud på Costa del Sol. Infrastrukturen med flyg, snabbtåg, sjukhus mm är också bättre på solkusten.

Ibland är det så att man får vad man betalar för, så är det i detta fallet...:sol:

Min uppfattning är helt klar, Costa del Sol har det bättre klimatet under de delar av året som man har bäst utbyte av Spanien d.v.s. senhöst, vinter och tidig vår. Resten av året är det inga större skillnader. Det finns också ett mycket större kulturellt utbud på Costa del Sol. Infrastrukturen med flyg, snabbtåg, sjukhus mm är också bättre på solkusten.

Ibland är det så att man får vad man betalar för, så är det i detta fallet...:sol:

Roligt att se andra synpunkter. Min uppfattning är helt tvärtom.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Roligt att se lite argumentation här på forumet som omväxling :). Efter att följt väderleksrapporteringen ca 4 år kan jag inte hålla med Jonnyx som annars verkar veta mycket om GdS. (Det regnar oftare hos er, JonnyX)
Så jag håller med vår egen allvetare, Nalle här på Costa Blanca. Vi har det bästa vädret.
Man skall även komma ihåg att Costa Blanca är inte bara det lite tråkiga Torrevieja. Det finns så många vackrare ställen här på norte. Inte minst min egen Altea, trakterna runt Alicante och Valencia, och Denia, som Nalle nämnde är värt att bekantas med. Mindre än 4 timmar till Balearerna med båt från Denia.

Inte för att det gör så mycket men den här tråden är över ett år gammal...
Finns ny tråd om vilken ort som är bäst...

P :sol:

Nya trådar

Back
Toppen