Tolk

Diskussion i 'Tjänster utföres/sökes!' startad av Nellie, 22 augusti 2013.

  1. Nellie

    Nellie Ny medlem

    Blev medlem:
    22 januari 2013
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag behöver tillgång till en tolk. Någon som vill hjälpa till?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Var och när.
    Kommer att vara i Torrevieja under nästa vecka. men hinner inte ta mig ner till Mar menor
     
  4. Nellie

    Nellie Ny medlem

    Blev medlem:
    22 januari 2013
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag skulle behöva hjälp med att skaffa padron. Antar att det görs på kommunhuset här i Los Alcazares...?
     
  5. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Skriv ner på Svenska vad du vill och översätt det sedan med google översättning. Visa fram papperet. Så har jag gjort på sjukhus bl.a.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Lustigt! Jag skaffade just Padron idag på Kommunhuset i Mijas. Hade med Pass, Nie-nummer samt hyreskontrakt, samt kopior på dessa. Gick in till första bästa disk och frågade, Padron? Si sa hon. Tog tio minuter.

    Du behöver inte vara rädd för att besvara en massa konstiga frågor. Enda jag kan tänka mig (läste det igår kväll) är att hyreskontraktet står i ditt namn, annars måste den som står för kontraktet vara med och godkänna att du registreras på adressen.

    Lycka till!

    Hälsar Göran i Mijas.
     
  8. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Kanske lite ytterligare. Sökningar på internet visar på lite olikheter i olika kommuner. Några sidor (officiella) påstår att du behöver visa NIE-nummer eller intyg som resident för att registrera dig (er)

    Andra säger tvärtom, alltså att ni behöver "Empadronamiento" för att lättare få NIE.

    Hur det än är så kommer du att få hjälp. Språket är inte alltid en barriär utan de flesta försöker hjälpa dig med lite dålig engelska.

    Kör hårt/Göran
     
  9. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Vad gäller "Padron" så har jag förstått att t.ex. firman Abaco i Torre kan vara behjälpliga både med detta och annat som behövs för att få alla papper i ordning. Har ingen aning om vad det kan kosta, men säkert väl värt pengarna för att få den hjälp som behövs.
    Har haft kontakt med dem och kommer att anlita dem igen om jag skulle behöva.
     
  10. Nellie

    Nellie Ny medlem

    Blev medlem:
    22 januari 2013
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    1
    Ah okej. Ja, jag har Nie och hyreskontrakt skrivet på mig. Jag testar själv imorgon!
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Substantivet padrón betyder mantalslängd.

    Att mantalsskriva sig heter empadronar.

    (empadronar = inscribir una persona en un censo de padrón)

    Som bevis på att man är mantalsskriven får man ett dokument, ett certificado empadronamiento.

    Beroende på kön kan man därefter påstå att man är mantalsskriven: empadronado, ampadronada.
     
    Last edited by a moderator: 23 augusti 2013
  13. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej ni som behöver tolk hjälp läkare sjukhus och med mera så har jag fått hjälp av Alexandra Collazo Tel +34 661129878 om hon inte svarar så ringer hon alltid tillbaka är mycket nöjd med henne hon har hämtat mig när vi skulle till Vårdcentralen och sjukhus
     

Dela sidan

Laddar...