Tobaksförsäljningen gått ner ordentligt

Diskussion i 'Spanien' startad av Preciosa, 29 januari 2012.

  1. McAber

    McAber Ny medlem

    Blev medlem:
    22 december 2011
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    13
    Attityderna ändras långsamt. Jag minns TV:s debatt program från 70 talet, och ser man nuförtiden sådana oklippta versioner, reagerar man först på den tjocka röken - ibland såg man bara knäna - samt att borden var fyllda med askkoppar, samtliga kedjerökte. (och var intellektuella!)
    Jag minns också Fälldin (vår fd statsminister) många menar att den trygghet han alstrade berodde mycket av pipan han ständig sög.

    Försök idag bli topppolitiker med pipa som dragplåster! I USA skall man ha hund om man vill bli president. I Sverige är det döttlopp mellan djurvänner och astmatiker, alltså låter man bli. Hur det är i Spanien återstår att se.
    Men vad jag hört hittils så röks det mycket där, men hund "kärlek" är det lite si och så med. Jag tror att P med flera rökkänsliga får det lättare i framtiden då rökningen lär minska även i fortsättningen tills den upphör helt.
    Sedan kan man rent allmänt undra att var fanns alla knällspikar på 70 talet, jag menar, då fanns det fog för att knälla. Munnen full av amalgan och cigarett i mungipan satt man i bussens baksäte tills man klev ut i smoken utan att höra någon att hosta...
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hm...det gnälldes - från ickerökarna och barnen...
    Man fick alltid mördarblickar...och suckar :(

    Läste om att det inte är nikotinet i sig som är farligt utan
    de 8000 (!!!) andra cancerogena och de direkt giftiga ämnena
    som man får i sig när man drar halsbloss som är livsfarliga.
    Herregu´vad man utsatt barn för...säger jag :arg:
    Var 3:e människa får ju cancer på ett eller annat ställe. Inte konstigt.
    Källa en professor Hans Gilljam

    Ciao P :vissla:
     
  4. McAber

    McAber Ny medlem

    Blev medlem:
    22 december 2011
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    13
    Cancer är jobbigt, exakt hur jobbigt måste nog upplevas själv för att förstå till fullo. Jag har en havererad vänskap i minnet. En vän som var en riktigt renlevnads människa fick cancer i tjocktarmen. Han kunde inte hantera det.
    För honom var det den största orättvisan som kunde hända. Han tyckte högljudd att vi andra borde fått det istället! Vi andra fick lite blandade känslor av en sådan deklaration, men räknade honom som lite ur balans för tillfället.
    Han repade sig från cancer och lever fortfarande frisk och kry i kroppen, men psykist hämtade han sig inte, han anser fortfarande att någon av oss andra borde fått hans cancer. (Som om mängden av cancer skulle vara konstant)
    Han begriper inte slumpfaktorn helt enkelt..
     

Dela sidan

Laddar...