Tips på boende - Sierra Nevada

Diskussion i 'Granada' startad av linalind, 1 juni 2014.

  1. linalind

    linalind Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Finns det någon som har bra tips på boende för en familj med två åttaåringar nu i juli. Har funderingar på att tillbringa två dagar i Sierra Nevada, men vet inte var vi ska börja leta. Jag hade hoppas att hitta ett mysigt boende där man kan få äta god mat med en fantastisk utsikt. Får barnen bestämma så bör det också finnas en pool.

    Någon som känner igen sig?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Juli...är kanske lite sent nu det!
    Men har ni tänkt att bo vid Sierra Nevada, eller enbart besöka?
     
  4. linalind

    linalind Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja, då jag inte riktgt vet hur vi vill, eller kanske vad som är bäst att göra, så har jag lite bekymmer. Men tanken är att åka upp till bergen för utsikten och vyerna. Sedan att övernatta 1 natt någonstans i omnejden. Problemet är att jag inte vet var jag ska börja leta.
     
  5. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Bra att bo i Granada, finns otroligt mycket att se och göra och åka upp till Sierra Nevada under en dag eller två.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Men det är nog ganska varmt i juli i Granada! Ni kan även bo nere vid kusten och bila upp till Sierra N. Från Nerja ca 1,5h ngt kortare tid från Almunecar.
     
  8. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    När jag kollar statistik, så verkar det inte vara varmare i Granada än vid kusten!
    (Något jag först fick för mig...som att Madrid kan vara olidligt i Juli-Aug).
     
  9. jonnyx

    jonnyx Medlem

    Blev medlem:
    28 augusti 2012
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    11
    När det gäller statistiken så blir den helt missvisande för Granada. Granada är glödhett på dagen under sommaren, men varje kväll så kommer en sval vind från Sierra Nevada. Så nätterna är behagligt svala och det innebär att dygnsmedeltemperaturen inte blir högre än vid kusten, men dagarna är riktigt heta.
     
  10. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det finns flera mindre byar utmed kusten ca 1 t från Granada. La Mamola, La Rabita, El Pozuelo osv Det finns hotell/värdshus där man kanske kan hitta plats. Förresten det finns vandrarhem uppe på Sierra Nevada. Kan var upptaget så här sent, men kolla.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. linalind

    linalind Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för råd och tips! Kan tillägga att vi bor i Nerja vid tillfället och det vi planerar är en utflykt upp till bergen med övernattning.
     
  13. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Det låter i mina "Nerja öron", som ett klokt och bra beslut...graciass
     

Dela sidan

Laddar...