Tips och Råd

patrik00000

Ny medlem
Hej har nu bestämt mig att åka ner och plugga på distans i spanien.

Har tänkt bo i altea , varit där 5-6 ggr så känner hyfsat hemma där.

Jag håller på att kolla lägenhet på idealista , någon som vet hur det är att boka igenom dom? Finns en del ganska billiga som är lediga, åker ner i slutet av september så antar det är billigare då , någon som vet något annat bra sett leta lägenhet på? helst inte mer än 5 tusen svenska i månaden.

dom flesta vill ju ha minst 1 månad ndeposition.

Tecknar försäkring genom Csn , behöver man teckna någon mer försäkring?

Annat som är bra att tänka på?

Mvh Patrik

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Boka 5 dagar vandrarhem gå runt titta pruta utbudet är stort. När du ser objekten själv är det mindre risk att bli lurad.

Hej Patrik!

Bra det som Sharky säger :)

Idealista är en site liknande Blocket som har både privata
och mäklare som annonserar.
Segundamano en annan, men kolla att det är månadsvis:
http://www.segundamano.es/alquiler-de-vacaciones-y-apartamentos-altea/?ca=3_s&th=1&od=1
Finns väl mäklare i Altea som hyr ut och har kontor som man
kan besöka även om man sen vill klaga...Googla på mäklare där.

Försäkring. Ska du bo länge så bör du kanske ha hemförsäkr då
man inte vet om ägaren har det. Billigaste fr 100E/år
Beror ju också på vad din CSN-försäkr omfattar.

Googla på uthyres Altea så kanske det finns nån skandinav som
du kan hyra av. Behöver inte vara bättre :) men lättare att kommunicera.

Ciao P :sol:

Tack för svaren:)

ok om man ska hyra minst ett halvår kanske man kan pruta ner det lite om man är på plats?

el ingår ju oftast inte? , nån som har en aning om vad det kan kosta?

jag har kollat på andra sidor men det mesta är mycket dyrare än på idealista?
ja får nog som ni säger boka 1 vecka på nått billigt hotell, kanske leta upp nån mäklare där?
många man mailar till här kan ju inte engelska o spanska kan jag inte prata än:)

mvh patrik

Nya trådar

Back
Toppen