Tips för Fuengirola

Diskussion i 'Fuengirola' startad av nijna, 14 juni 2011.

Tags:
  1. nijna

    nijna Ny medlem

    Blev medlem:
    14 juni 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag och min lillasyster ska i september åka till Fuengirola i en vecka och vi skulle bli jätteglad om någon som känner till staden lite kunde slänga in lite tips om vad vi bör och inte bör göra/se/åka etc. Finns det t.ex. någon sida på internet där man kan läsa om eventuella evenemang; konserter, festivaler eller dylikt?

    Och utelivet då? Hur är det? Tips på någon bra bar med schysst musik, någon club eller något diskotek med skön stämning? Vi är inte ute efter Magaluf-feeling, definitivt inte, men kanske finns det en mer vuxen lekplats på Fuengirolas gator? :)

    Tacksam för svar!!

    Mvh Nina spainsmile
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Vitlöks-Lena

    Vitlöks-Lena Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    5
    Hej Nijna!

    Det finns hur mycket som helst att göra i ”Funkan”!

    Ni kan börja med att kolla på kommunens officiella turistinfo (på engelska) redan innan ni åker: http://www.visitafuengirola.com/index.php?lang=en
    Turistinformationskontoret mitt i stan (nära buss- och tågstationen, mittemot Svenska Kyrkan – om den nu finns kvar i september) är väldigt modern med dataskärmar där turisterna kan läsa själv om olika evenemang. Personalen hjälper naturligtvis till med tips och idéer.

    Vi är nog lite för gamla här för att tipsa om utelivet… Ni kommer att träffa många svenska ungdomar överallt, på stan och på stranden. De kan säkert ta med er till något kul ställe.
     
  4. Jussi Myllymaa

    Jussi Myllymaa Medlem

    Blev medlem:
    11 september 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1
    Tips..

    Mycket av barerna i Funkan finns även på facebook. Ovanpå hamnen finns dom flesta diskotek o inne ställen. En del finns även när man går utt med strand gatan (paseo maritimo) mot slottet.
    Jag rekomenderar Bocaccio Pub, uttmed strandgatan riktning slottet.
    Fart dygnet runt!!
    :)
     

Dela sidan

Laddar...