Tider för turisttåget?

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Femina, 19 juli 2014.

  1. Femina

    Femina Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2013
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!
    Jag har fått förfrågan om vilka tider det gröna turisttåget tuffar iväg på sina gummihjul, i Torre? Finns det en tidtabell på nätet..Är det nånstans man ska ställa en fråga så är det väl här :)

    Jag tänker mig att det bara är att ställa sig i kön jag sett strax efter fasta marknaden, de verkar avgå ofta...

    Chao!

    Tina
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Hej! turisttåget åkte jag med barnbarnen i juni och jag vill minnas att det avgår en gång i timmen, kanske kvart över varje hel timme. Vi gick förbi och tittade, köpte biljetter till den avgång vi ville ha och satte oss vid havet och väntade.
    En trevlig tur! Lycka till!
     
    Last edited: 19 juli 2014
  4. Femina

    Femina Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2013
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    1
    Tusen Tack, Ditte! Du är en pärla! Vi köpte biljetter och frågade efter avgång. Kl 21.30 blev svaret. Vi ombordsteg när klockan var slagen, men sedan blev det nästan 30 min. väntan :) Men vad gör det, man kan ju kika omkring och bara ha det bra, även under väntetiden! :)
    Folk och familjer klev av efter vägen, på olika ställen. Billigare än taxi, verkligen smidigt med tåget! Man ska nog komma överens i förväg med chaufför om avstigning, så det inte blir som f några år sedan, en hemsk olycka jag läst om, med ett äldre par som steg av, när tåget väntade på grönt vid trafikljusen i Palangrekurvan :-(

    Vi hade en trevlig tur, och jag skulle lätt göra om den igen, om någon skulle fråga!

    Varma hälsningar,
    Tina
     
  5. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Kul att det blev lyckat! Vi åkte en sen eftermiddag och väntade bara en kortare stund. Kanske var fler resenärer då...Och vi tar helt klart en tur igen.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. BigDaddy

    BigDaddy Ny medlem

    Blev medlem:
    19 april 2015
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Nu undrar jag om vi åkt samma tåg. Vi tog det gröna som står vid fontänerna, två för en som tur var, och fick en åktur upp till tornet och tillbaka - dvs absolut ingenting som man inte redan har sett från en bil då vi fick åka på bilvägar. Inte ens en guideröst/speaker som berättade något. Ett rån skulle jag sammanfatta det som, men upplägget kanske är annorlunda off/on-season.
     
  8. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Det är nog samma tåg, mig vetreligen finns baar ett som går till "Tornet". Nej, inget en inte redan sett, men våra banbarn tyckte det var roligt, helt oavsett, och då var det värt det. Och även vi vuxna hade roligt tillsammans med juniorerna som var 4 stycken. Vad gäller priset var det betydligt billigare än motsvarande tåg vi åkt hemma på Skansen.
    Men jag kan förstå din tanke...Vi har åkt både on och off season och det är ingen skillnad.
     

Dela sidan

Laddar...