Taxi El Altet-Torre 8 september

Diskussion i 'Dela taxi och bil' startad av Sds2490, 2 september 2014.

  1. Sds2490

    Sds2490 Medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag gör ett nytt försök (tidigare inlägg gäller dock fortfarande) :)
    Kommer 18:15 den 8 september med Ryan Air till El Altet och då jag med all säkerhet inte hinner med 18:00 bussen, så undrar jag om det finns någon som kommer ner samtidigt och vill dela en taxi till Torrevieja (Los Frutales)?
    Jag kommer ensam med bara handbagage.

    //sds2490
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nina57

    Nina57 Medlem

    Blev medlem:
    18 augusti 2013
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej, om jag inte har fattat helt fel så går även den här bussen till Torrevieja:

    http://www.torrevieja.com/se/busstidtabeller/3702-bus-from-torrevieja-to-alicante.html

    Någon kanske vet mer, men det står ju El Altet think
     
  4. A-Lotta

    A-Lotta Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    13
  5. Sds2490

    Sds2490 Medlem

    Blev medlem:
    14 oktober 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0
    Enligt tidtabellen så framgår det definitivt att den går från Alicante till El Altet, Santa Pola för att nå ändstationen i Torrevieja.
    Inte att den går från El Altet till Alicante för byte till Torrevieja.

    Är det nån som vet?
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej!
    Nej Alicantebussen stannar vid en by som heter El Altet :)
    Flygplatsen har dessutom bytt namn och heter numera
    Alicante-Elche Airport el El Aeropuerto de Alicante-Elche.

    Man måste in till Alicante (ca 50 min) för att där ta en stadsbuss till flygplatsen
    som heter C6, samma åter, intill ALC med C6 och Alicante-bussen till Torre.
    C6 går var 20 min (ungefär). Hela proceduren tar ganska lång tid kan man säga men har man tid så...
    2 tim får man nog räkna med...om man ska med flyget...

    Chao P :sol:
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    buss

    Enklast är nog att vänta på nästa flygbuss, om du inte vill betala taxi. Det är lite bökigt att åka via Alicante, och lite ont om tid, för där måste man hinna med Torreviejabussen, som går vid sjutiden (gjorde förr). Den sista går 21:00 från Alicante city.
     

Dela sidan

Laddar...