Sydkusten

Seger

Ny medlem
Nu verkar det som vi är klara med allt här hemma och kan flytta på oss! Då dyker det upp 1000 frågor om det mesta och nätet är ett bra sätt att få svar! Jobb lär vi inte få i Spanien gissar jag, frun är undersköterska och jag maskinbyggare/bilmekaniker. Största frågan är vad husen/lägenheterna kostar? Ser att från 500-1 500 KKR är normalt, tror dock inte att försäljningspriset är det riktigt. Vet ni om utannonserat vs köpeskilling i nutid som man kan gå på? jag renoverar gärna lägenheten/huset själv om så behövs! var ska man leta om kriterierna är de vanliga: Söderläge, pool och havsutsikt? Vågar man köpa bankåtertag eller ska man skippa detta direkt? Vi behöver 2-3 rum så utbudet borde finnas, sen är det ju bra med spanskakunskaper med! tacksam för svar!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vad hus och lägenheter kostar?? Hur långt är ett snöre? Prutmånen beror som alltid på hur desperat säljaren är. Vi hittade vårt radhus via denna sidan: http://www.hiperprop.com och bad den mäklare vi redan hade kontakt med att fixa affären. Vi kunde pruta ca. 10% vilket man ändå sedan måste lägga på i skatter och övriga avgifter. Hjälp av advokat en nödvändighet.
Men specificera gärna område och om det är på sydkusten kan jag rekommendera två mäklarfirmor - bägge med svensktalande personal.

Radhus med strålande havsutsikt där jag bor kostar mellan 1600 o 2300 kkr. 110m2, öppen spis, 2 sovrum, 2 badrum, en separat toalett, förråd och eget garage. Årskostnad till föreningen EUR 1885/år, skatter ca. EUR 400/år.

Tips: Fundera på område, åk ner och kolla alternativen, sök på internet själva, träffa/kontakta mäklare och be dem skicka förslag på de områden ni är intresserade av baserat på era krav och budget.

Lycka till!

Åk ner boka hotell i ca tre dagar , hyr lägenhet på plats i en månad , titta runt förhandla och jämför! Lycka till!

Nu verkar det som vi är klara med allt här hemma och kan flytta på oss! Då dyker det upp 1000 frågor om det mesta och nätet är ett bra sätt att få svar! Jobb lär vi inte få i Spanien gissar jag, frun är undersköterska och jag maskinbyggare/bilmekaniker. Största frågan är vad husen/lägenheterna kostar? Ser att från 500-1 500 KKR är normalt, tror dock inte att försäljningspriset är det riktigt. Vet ni om utannonserat vs köpeskilling i nutid som man kan gå på? jag renoverar gärna lägenheten/huset själv om så behövs! var ska man leta om kriterierna är de vanliga: Söderläge, pool och havsutsikt? Vågar man köpa bankåtertag eller ska man skippa detta direkt? Vi behöver 2-3 rum så utbudet borde finnas, sen är det ju bra med spanskakunskaper med! tacksam för svar!

Hola Seger, välkommen till forumet spainsmile

Det är ju dyrare i söder och norr och billigast på Costa Blanca.
Priserna som står är ju ett pris om inte innehåller avgifterna dvs
7% överf.skatt, lagfart och notariearbete (ca 10-12% tillsammans).
Och sen ska man givetvis pruta ordentligt för utbudet är gigantiskt.

Bankåtertag kan man köpa likaväl. Oftast fattas då vitvaror mm som
"ägaren" tagit med sig men det är ju inga problem att kasta in :)
Om priset är lågt (inte alltid trots bank :() så kan man ju kosta på
lite mer. Man kan pruta hos bankerna också. Ofta står det "poner un
precio". Alltså ge oss ett bud. Nu har Sabadell/Cam 25% ytterligare:
Detta är Torrevieja som jag alltiid har sidor på :)
http://www.solvia.es/resultadosOpor...nmueble...&i_buscador=Referencia del inmueble.

Kolla i "fastigheter" här på forumet så finns ett inlägg med många banksidor med sänkta priser och sök på provinser,publación...

Ciao P

Nya trådar

Back
Toppen