Svensk Tv - spaniabox

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av Joe Spanien, 4 mars 2014.

  1. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Lite OT offtopic

    Vore samma sak om alla män skulle betala vårdnadsbidrag utan att ha skaffat barn. Man har ju utrustningen!

    Göranredface
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Men det är ju kvinnorna som har mottagarna, så då ska ju vi också betala i så fall ;:(.
    rocio
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Kul att det finns folk som har liknande humor... :)
     
  5. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Åter till ordningen thumb
    Det vi (ni) pratar om är tydligen samma firma. Spaniabox har samma gatuadress som EUROTELE SISTEMAS DIGITALES. Om det sedan är den adressen som Lundberg nämner (park.. nånting) vet jag inte eftersom jag bor rätt långt därifrån. Kanske är en liten filial. Det verkar i alla fall som om Lundberg, Rocio m.fl. har utrustning från Spaniabox.

    Priserna verkar rimliga tycker jag, och de har tydligen någon slags internetkoppling via WIFI (eftersom det sitter en liten antenn på taket)

    Om laglydigheten "tvista de lärde". Det är alltså inget brott i att sälja apparatur för att kunna se på TV (IPTV-box t.ex). Brottet ligger däremot hos den som förmedlar TV-kanalerna. Det finns mycket skrivet om detta efter att SVT anklagar spanska BoxTV (bl. andra) för avtalsbrott m.m. samtidigt som de spanska företagen påstår att de följer spansk lag och betalar avgifter till spanska myndigheter. Allt enligt deras spanska advokatfirmor.

    Vad som händer i framtiden vet väl ingen, men hur som helst är det inget brott att titta på kanalerna på detta sätt (Om man har betalt TV-licensen till SVT) som något företag ansåg ligger på tittarens ansvar.
    Jag varnade i en tidigare tråd om just detta för att betala årsavgifter eftersom man inte alltid vet att allt fungerar så länge, men det verkar ju som om just detta företag har några år på nacken.

    Vilka kanaler man vill titta på avgör ju också valet av leverantör. Det ser ut som om Spaniabox bara visar "öppna" kanaler (kanske bortsett från TV4 Sport) Mitt abonnemang i Estepona visar alla engelska kanaler, alltså även Sky Movies och sportkanalerna från Sky och BT Sport (Hustrun är fotbolls/tennis/Ishockeygalen så länge hon inte behöver bli svettig själv). Min leverantör av boxen (Mag250 som även finns hos er) gör inget olagligt, men jag betalar var tredje månad via en Polsk bank till ett företag på Marshall Islands Hmmmm!

    I alla fall! Ha en bra dag!
    Göran
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Dela sidan

Laddar...