svensk tv i Fuengirola via satellit

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av Lundberg, 30 mars 2014.

  1. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Hej alla, är hos en bekant till mig i funkan och vi diskuterade tv. Han har problem med tv via internet då han har dålig fart på linan både i Sverige och här. Jag har ju eurotele systemas i Torre som ger mig svensk tv via en satellit.

    Så min fråga är finns det något liknande här i Fuengirola?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Hej Lundberg.

    Fuengirola täcks ganska bra på de flesta adresser av Telefonica/Movistar. De kan tala om ungefär vilken hastighet de kan få på olika adresser. Läste också tidigare av Steve-O att Eurocable har ett vettigt alternativ (också med kabel)

    Verkar inte finnas någon vettig WiFi med bra täckning i Funkan.

    Vad gäller TV kanaler så finns ju många IPTV-leverantörer (tyvärr många dagsländor också). Firmor med lång erfarenhet är FDN i Calahonda (som jag använder) samt The SkyDoctor i Marbella som har både IPTV och MiFi. Alltså liknande system som trådlöst i Sverige. Fördelen med Skydoctor är att han kan leverera både Internet och IPTV, och kan alltså inte skylla på någon annan om det krånglar. Den senare vill inte gärna svara på mail, utan ringer upp i stället.

    Göran
     

Dela sidan

Laddar...