Svarta vinbär

Calderon

Medlem
Hej
Nån som har koll på möjligheterna att odla svarta vinbär för egen förbrukning.
Finns plantor att köpa ?? Blir det bra resultat ??
Skulle vara intressant att höra. Älskar svarta vinbär :-)

Satte en gång för länge sedan en kärna nisperos och har nu 3 stora träd på tomten !! Kul att veta att man fixat allt från en kärna :-)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Oj då, då är det väl tveksamt... det var ju trista nyheter, men tack för att jag slapp försöka :-)
Bor i Torrevieja regionen
Tack för din information

Ingen orsak. Välbekomme...
Jag vet inte om det skulle kunna gå uppe i bergen någonstans i "närheten". Det finns ju ganska höga berg t ex i Sierra Maigmo området, fast det är ju en bit dit. Och finns där kolonilotter är en helt annan fråga.

Nej det var nog ingen ide jag triggar på. Tjusningen är ju att på bara fötter traska ut i trädgården och äta direkt från busken.
Nåt annat som skulle kunna klara spanska sommarvärmen ??

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Fruktträd går bra i värmen. I norra Spanien kan man nog odla det mesta för där är det svalare året om. Grönsaker odlas ju i växthus i södra Spanien för att växterna får skugga, inte värme, och fuktigheten behålls där också.
:)

Alla fruktträd går inte nere i värmen, vissa behöver en viloperiod med svalare väder. Här där jag bor går det t.ex. inte med körsbär. De går däremot att odla i bergen häromkring, över 700 metersnivån får de tillräckligt många dagar med vila för att det skall fungera. Däremot växer Citrusfrukterna så det knakar.

Granatäpple, persika, druvor, körsbär, Nisperos och fikon är nàgra av de som produceras i Alicante. Och citrus dà naturligtvis. Det finns ocksà en äppelsort som bara odlas uppe vid Alcoy. Trivs tydligen inte nära havet

Tack, druvor kanske vore nåt att testa. 3 Nisperos (uppdrivna från kärna) har jag redan, även fikon, mandel och oliver. Svarta vinbär hade suttit fint, men man kan uppenbarligen inte få allt - som i alla andra sammanhang :-)

Nya trådar

Back
Toppen