Strandpromenad?

yzer69

Ny medlem
Hej alla(främst ni som är bekanta med området).

Ska åka ner i påsk o bekanta mig lite med området. Har kört omkring väldigt mycket virtuellt nu innan i Google Maps........upp o ner för hela kustremsan längs Costa Blanca.

Vad som förvånar o förbryllar mig är att stränderna verkar lite tråkiga. Alltså inga strandpromenader med affärer, restauranger och barer i direkt anslutning. Kan ju vara ouppdaterade kartor.......men detverkar nästan som kommersiell verksamhet ej får byggas längs strandlinjen.

Är jag nere på stranden vill jag gå upp o äta o dricka ngt. Eller har alla med sig matsäck. Bifogar bild från Lanzarote som illustrerar lite det jag eftersöker. Rätta mig gärna o peka ut vart det finns trevliga strandpromenader. Tack på förhand.

/Rickard

Attachments

• playa-blanca-16810306-1408543338-ImageGalleryLightbox.jpg
    playa-blanca-16810306-1408543338-ImageGalleryLightbox.jpg
    78,9 KB · Visningar: 303

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Stränderna i Torrevieja tycker jag nog också är lite trista, men det finns gott om serveringar längs Paseon,strandpromenaden, vid Playa de la Cura. Och vid Los Locos stranden ligger serveringarna tvärs över gatan. Tar du dig till, den i mitt tycke, jättelånga och fina sandstranden i La Mata finns det massor av restauranger/barer vid stranden. Där kan man också gå längs hela stranden.

Hej Yzer69!

På dina kartor är det nog svårt att se alla barer och restauranger.
Torrevieja har ju 4 stränder i staden plus en till utanför.

Som DiBo säger ovan så har Playa del Cura inkl naturpoolerna
många restauranger på strandpromenaden.
Los Locos också men man får korsa en gata som sagt.
Locos har också en chiringuito (gatukök) på playan på sommaren.
Playa del Acequion har restauranger utmed playan.
Playa de los Náufragos har också chiringuito på playan men inte restauranger
så många i närheten, en liten bit bort, å andra sidan gränsar den till
Playa Acequión.
F ö är strandpromenaden otrolig fin och varierad samt den långa piren inte att förglömma.
Enormt byggnadsverk.
Den stora Playa de La Mata utanför har många restauranger i kanten på playan
som DiBo också sa...
Google Map kan ju inte köra in och fota på strandpromenaderna vad jag vet :)

Chao P :sol:

De flesta "urbana" stränder har restauranter etc väldigt nära, mànga behöver du bara korsa en paseo för att komma till. Nästan alla stränder, även utanför byar, har som P säger chiringuitos, de kan ha allt ifràn bara öl och chips till paella och grillad fisk eller kött.

Trevliga (väldigt subjektivt) strandpromenader.. tex. Javea, Denia, Calpe, Benidorm, Villajoyosa, Campello, San Juan, Santa Pola, Guardamar...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hörde även nånstans att los locos ska byggas om så trafiken går högre upp i stan, då slipper man ragla bland en massa bilar, trevligt,,

Skönt att slippa alla dessa krogar och butiker utmed havet. Vill man ha det får man nog söka sig någonannanstans. De krogar som finns vid havet är fullt tillräckligt.

Jag kan instämma i trådskaparens observation. Visst finns det restauranger och en del affärer längs stränderna i regionen men det är inte alltid lika utbyggt som i många andra turistorter runt Medelhavet. Jag kan se både för- och nackdelar med detta, mest för.

allt har ju sin charm,, är man nere på en charter på ex.vis Kreta är det rätt enkelt att "äta sig gatan fram" istället för att leta,leta,, man kan sitta å kolla in folk etc,,, men har man, som oss, boende i Torre, hittar man snart sina favoritställen, inte minst med hjälp av alla tips här,
sen är det ju upp till var och en,,,,men jag tycker Torre har precis lagom av utbud,,,

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Jag gillar beacher långt från civilisation och ett av de bästa ställena i Spanien för det - även om det säkert finns många jag inte besökt - är Fuerteventura där det finns milslånga superstränder helt utan hotell, särskilt i sydost (sydväst däremot är redan exploaterat).

Med mina preferenser är Costa Blanca ganska kört, men stränderna vid La Marina med sanddyner och de närliggande pinjeskogarna är nog det som kommer närmast vad jag kallar en riktig beach. :)

Bästa stranden?

http://www.spaniaavisen.no/wip4/dette-er-spanias-beste-strand/d.epl?id=2295646

Furteventura har fina stränder enl egen erfarenhet. Dom guldgula sandstränderna utanför Coralejo i norr är ju fantastiska.
Península de Jandía i söder är Las Canarias största strand

P :simma:

Åh, Formenteras stränder, som nämns i artikeln, är ju gudomlig.

Och stranden söder om Corraleja på norra delan av "Furtis" är också makalös. Det finns ju bara två hotellkomplex utmed den milslånga stranden, varav det ena är ett RIU-hotel, där jag bott en gång för några år sedan. Något bedagat men ändå fantastiskt. RIU är ingen stor hotell-kedja, men tycks ha hotell på ganska spektakulära ställen, bl a ett undanskymt hotell på just Formentera.

thumb

Nya trådar

Back
Toppen