Starta bolag i Spanien

Diskussion i 'Starta och driva företag i Spanien' startad av vinylshop, 20 maj 2017.

1. SpainBrain

SpainBrain Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Det jag störde mig på var en del fraser.
    Det är samma sak i Sverige, att många av er här, eller turister i allmänhet, missar info, får gå omvägar, så beror det på att ni kanske inte ställer frågan på det sättet som krävs för att få det svaret ni vill.

Jag har redan sagt att det givetvis är krångligt om man inte kan spanska, men vissa vill göra det till att Spanien skulle vara extra krångligt. Det irriterar mig.

2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Hej!
    Ska ni boka flyg eller hotell så vill vi rekommendera följande tjänster:
    • Hotels.com - Sök och jämför hotell i Spanien. Få 1 bonusnatt efter 10 bokade nätter med Hotels.com™ Rewards.
    • Momondo.com - Jämför alla flygbolag och hitta det flyg som passar er bäst.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på info@spanienforum.se.
  3. Nalle

Nalle Känd medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Spansk byràkrati ÄR kràngligare än Sverige. Nu har det ju iofs blivit betydligt bättre de senaste 10 àren, men fortfarande är det mycket som inte är digitaliserat, gemensamma databaser etc. Jämför med Sverige där du kan göra väldigt mycket genom din dator och mobil. Att varje comunidad, provins, kommun har sina egna normer gör ju inte saken lättare. Har precis fàtt en gammal tillbyggnad registrerad pà ett hus i Alicante, och oavsett om du kan spanska eller ej, sà är det väldigt mànga runder som vi fick göra. Detta gäller naturligtvis inte allt, finns säkert saker som är lättare att fixa här än i Sverige, men rent generellt.

Los Suecos gillar detta.

Dela sidan

Laddar...