Spanska tv-kanaler

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av mixt, 10 januari 2018.

  1. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Tvingas erkänna att jag ligger efter med min spanskakurs, men tänker att jag kan addera språkkunskaperna med att försöka hänga med i spansk tv när jag befinner mig i Spanien.

    Vilka spanska kanaler rekommenderar ni för att bättre förstå kastillanska (riksspanskan), dvs kanaler utan dialekter eller andra varianter av spanska.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SpainBrain

    SpainBrain Aktiv medlem

    Blev medlem:
    5 december 2017
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    44
    Nationell tv, och även lokala kanaler om du ex bor i Madrid. Men det bästa är nog ändå att åter ta tag i ditt pluggande, där lär du dig mest och bäst.
     
  4. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Hehe, förvisso helt sant, men tycker det är väldigt bra att kombinera lyssnande med pluggande. Varje gång man förstår en hel mening är lycka. Tack.
     
  5. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    eftersom du bor i Santa Pola sà igentligen alla kanaler du fàr in utom de locala (teleelx, alacanti..) alla de andra är pà Castellano. Däremot kan du synonisera in TVE Murcia istf TVE Valencia, dà fàr du lokala nyheterna pà spanska istf för pà valenciano (kl 14 M-F)
     

Dela sidan

Laddar...