spanska män & svenska kvinnor

Status
Stängd för vidare inlägg.

maja

Ny medlem
Lite bara av nyfikenhet, jag undrade vad spanska män brukar tänka om svenska tjejer å kvinnor, och vad är era åsikter speciellt ni som har varit är eller har varit tillsammans med de? Ofta får man ett intryck speciellt spanska servitörer gärna flirtar med oss? :) Varför jag frågar är för att jag har speciellt varit förtjust i par servitörer när jag bodde i Alicante! redface Men jag skulle vilja fråga om spanska män i allmänhet, hur ni kvinnor uppfattar de är, med tanke på allt prat nu om jämställhet osv.. Kommer att flytta till Spanien om ett par veckor och år singel, men lämnar ett förhållande bakom mig med en svensk kille.... det är ju inget som säger att jag absolut kommer att få ihop det med en spanjor.. men men ni förstår vad jag menar ;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Kul fråga Maja!

Undrar om någon törs svara...

Den här länken med bästa/sämsta "sängkamraten" fick så vansinnigt
många kommentarer av arga killar i pressen:
Snabba svenskar – dåliga i sängen | Relationer | Wendela

Fast det är ju inte det du Maja frågar om...törs inte yttra mig trots att jag är gammal och "vis". Män är nog rätt lika i alla länder även om dom kanske är mer "rättframma" och visar vad dom tycker i södern.
När det gäller jämställdhet så handlar det väl alltid om tillgång på arbete för kvinnor. Och i Spanien arbetar ju många kvinnor och då får männen ställa upp också numera.

Servitörer vet jag inte om man ska "bry sig om". Dom lever ju på att vara
trevliga...Jag avråder lite där..Spelar ingen roll vilket land man är ifrån numera. Spanska tjejer är ju frigjorda också och lever som dom vill.

Hoppa inte på mig nu alla. Har ju uttalat mig diplomatiskt haha..;;;;)

Ge nu Maja råd tjejer...
Saludos P ;;;;;)

Last edited:
kul ämne faktiskt men personligen så gillar jag spanska män, gillar lite mer hetlevrade och känslosamma än på svenska män är! ( med risk för att kanske bli påhoppad) Samt mer så gillar jag de latinska männens sätt att uppvakta oss kvinnor, med komplimanger :) mm mm hihihi. det har gått för långt med jämställdetet i sverige tyvärr... Så Maja kör hårt! berätta hur det går! ;)

det är ju väldigt individuellt vem man har träffat.. men vore inte helt fel med lite mer manlighet hos svenska män ;:;;) ja menar nu verkar det vara lite fult att visa detta, det ska bara vara detta prat om att alla ska vara lika så olikheterna mellan könen har nästan suddats ut.

ja om man ska tro den här undersökningen så ligger vi svenska killar dåligt till :( :(

German-men-worlds-worst-lovers-lazy

WORLD'S WORST LOVERS
1. Germany (too smelly)
2. England (too lazy)
3. Sweden (too quick)
4. Holland (too dominating)
5. America (too rough)
6. Greece (too lovey-dovey)
7. Wales (too selfish)
8. Scotland (too loud)
9. Turkey (too sweaty)
10. Russia (too hairy)

WORLD'S BEST LOVERS
1. Spain
2. Brazil
3. Italy
4. France
5. Ireland
6. South Africa
7. Australia
8. New Zealand
9. Denmark
10. Canada

Read more: German men are 'world's worst lovers' while lazy English come second in the battle between the sheets | Mail Online

German men are 'world's worst lovers' while lazy English come second in the battle between the sheets | Mail Online

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen