Spansk musik

Diskussion i 'Spanska språket' startad av Lintz, 27 februari 2011.

  1. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. AuroraBoreal

    AuroraBoreal Medlem

    Blev medlem:
    30 oktober 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    4
  4. Lintz

    Lintz Ny medlem

    Blev medlem:
    19 september 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0
    Artister här, hmm det är en väldigt bra fråga. I ärlighetens namn har jag faktiskt lyckats gömma mig från nattlivet då jag bor en bit utanför centrum. Men generellt av de ställena som jag har besökt, så är det extremt varierande. Madrid med de ca 45,000 cafeterior och barer, och de flesta försöker hitta sin nisch att locka kunder med. Under tiden som jag varit här har jag hört ganska mycket gamla Amerikanska låtar tex "Eye of a tiger", "You're in the army now". På diskoteken någon techno/ trance remix av vad som helst. Sist jag var på disco hörde jag en svensk låt. Om jag inte minns fel gick texten ungefär så här "Hej här kommer seger tåget glider in på techno spåret." För att göra göra en snabb resumé.

    Vad klubb eller bar ägaren vill spela. Men oftas mer spansk språkligt. Reggaeton osv.
     
  5. Lintz

    Lintz Ny medlem

    Blev medlem:
    19 september 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0
    Visade "Ponte el cinturón" för min flickvän som direkt började sjunga på texten. Hon rekomenderade direkt de här två.

    Jonathan No Te Metas Pa Lo Hondo - KAMELO PUNTO SEMOS(youtube)

    Guaperas total - Kamelo punto semos(youtube)

    Är tydligen vinnarna av spanska talang något år.

    Förövrigt spanska favorit låten just nu. Är en cover på "Dust in the wind - Kansas" men den bästa som jag hört hittills.
    Mägo de oz - Pensando en ti(youtube)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. gustav

    gustav Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2008
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    0
    Skön look de hade "guaperas total"!
     
  8. La gatita sueca

    La gatita sueca Ny medlem

    Blev medlem:
    10 augusti 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    Va kul med en tråd om spansk musik. Jag älskar latinamerikans musik och då tänker jag främst på reggeaton, bachata, salsa, merengue och cumbia. Den spanska musiken och kulturen är några av mina största intressen. Finns det någon mer där ute som delar min passion?

    Får man rekomendera några artister (ja gör d iaf:)

    Reggaton: Don Omar, Daddy Yankee, Winsin y Yandel, Hector y Tito, Tego Calderón (för den som vill ha mer namn,hojta till)
    Merengue: Elvis Crespo, Juan Luis Guerra, proyecto uno, Eddy Herrera
    Bachata: 24 horas, extreme, montchy y alejandra, aventura, Zacarias Ferreira, Anthony Santos
    Salsa: Victor Manuel, wilfrido vargas, Jerry Rivera, Frank Reyes, Celia Cruz
    Cumbia: Rafaga, Grupo Deseo (det finns en hel andra cumbiagrupper, men det skiljer mycket på cumbian beroende på om den är från Colombia, Ecuador, Peru eller Argentina
     
  9. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Last edited: 22 augusti 2011
  10. Janoz

    Janoz Ny medlem

    Blev medlem:
    24 februari 2008
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0
    Last edited: 19 september 2011
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...