Spaniens västkust

gaarmi

Ny medlem
Jag har följt La Vuelta (Spanien runt) ett cykellopp som visas på Eurosport. Nu i år så går den bla utmed den Spanska västkusten. Det är väldigt vackert här och jag undrar om någon här på forumet turistat här och kan tipsa om hotell eller annat. Jag undrar också om någon har skaffat hus på västkusten?

Hälsningar
Staffan

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Förstod inte vad du menade med västkusten så jag tittade på kartan över loppet.
Det kallar jag för norra Spanien men kan vara fel.
Hur som helst har jag inte varit där men är som du intresserad av att uppleva området.
Vi har sagt att vi ska bila genom där någon gång och jag hoppas det blir av.
Här är kartan ifall någon annan varit där.

http://www.lavuelta.com/la-vuelta/2016/es/parcours-general.html

Visst finns det en västkust, en vacker, intressant del av Galicien, "Rias bajas".

Ett eldorado för den som gillar fisk och skaldjur.

Ett besök rekommenderas.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Costa la Luz är väl också västkusten? Förmodligen väldigt olikt Galicien där jag aldrig har varit.

La Vuelta går dock upp i norr så det är säkert det gaarmi menar med "västkusten".

/rätt-ska-vara-rätt

Det är OK hydrolift. Man kanske inte tänker alltid att Costa de la Luz är där, för man har Portugal mellan den och Galicien.

Nya trådar

Back
Toppen