Preciosa
Veteranmedlem

(Fina sopcontainers det finns!)
https://spaniaposten.no/spania/nyheter/soppeldunker-i-gata-forbys-fra-2021/
P

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Då blir det en himla massa soptunnor framför hus med lägenheter. Vårt område är låst, vilket skulle innebära att soptunnorna ändå måste stå på gatan då det inte finns utrymme för tunnor inom området.Blir kanske lite som här hemma där varje fastighet har en egen soptunna där vi slänger sådant som inte får läggas i återvinningscontainrarna (där man slänger glas, plast, papper, metall etc).
Nja, dom får väl bygga soprum i lägenhetshus precis som i Sverige. I min community borde inte det vara något problem, men visst det blir nog trångt i en del hus.Då blir det en himla massa soptunnor framför hus med lägenheter. Vårt område är låst, vilket skulle innebära att soptunnorna ändå måste stå på gatan då det inte finns utrymme för tunnor inom området.
/Helen
Nog blir det trångt på trottoarerna inne i stanNja, dom får väl bygga soprum i lägenhetshus precis som i Sverige. I min community borde inte det vara något problem, men visst det blir nog trångt i en del hus.
Kan dock tänka mig att det i framtiden blir krav på soprum från starten i nybyggda komplex.
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Nej inne i centrala stan kan det nog bli trångt på sina ställen. Antagligen så kommer flera hus att ha ett gemensamt låst soprum/sopskåp där de slänger sina sopor. Det återvinningsbara kommer antagligen att slängas som vanligt fast på färre ställen än nu. Det finns ju mängder av sådana containrar i Torrevieja nu (betydligt fler än här hemma).Nog blir det trångt på trottoarerna inne i stanSoprum gick dom ju ifrån här hemma och i min stad så har man ju dessa "sopskåp"
utanför alla lgh.hus...Nybyggen vet jag inte? Var det inte att sopgubbarna skulle slippa gå in i husen?
P![]()
Hos oss finns inget utrymme för att bygga soprum så det ska bli intressant att se hur det här kommer fungera...Nja, dom får väl bygga soprum i lägenhetshus precis som i Sverige. I min community borde inte det vara något problem, men visst det blir nog trångt i en del hus.
Kan dock tänka mig att det i framtiden blir krav på soprum från starten i nybyggda komplex.
Hos oss finns inget utrymme för att bygga soprum så det ska bli intressant att se hur det här kommer fungera...
/Helen
Jo, det förstår jag men även "i närheten" ska bli mycket intressant.Om det nu blir lag så gissar jag att ni kommer få det någonstans i närheten ifall det inte finns plats direkt hos er.
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Länder jag är pantad i...men är inte Sverige ganska ensamt om den lösningen.
Var pant för en vecka sedan.Har för mig att jag läste att Coca Cola Co slutade med pant i Tyskland för det blev för dyrt.
Ett bra erbjudande