Släktforskning på spanska ...

Diskussion i 'Spanska språket' startad av Rothie, 4 oktober 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Rothie

    Rothie Ny medlem

    Blev medlem:
    10 januari 2008
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    1
    Halloj på er, ska börja grotta lite i mina förgreningar i släkten som kommer från Spanien/Latinamerika och undrar om ni vet hur man översätter och säger Släktforskning och Släktträd på vårt älskade spanska språk! :)

    tack på förhand!

    Ps. det fanns inte med på Nada KTH sidan. Ds
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    la genealogía
    el árbol genealógico
     
  4. Rothie

    Rothie Ny medlem

    Blev medlem:
    10 januari 2008
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    1
    spansk släktforskning

    Stort tack! Nu vet jag vad jag ska letar efter.

    Det här hittar jag nu, förklaring på spanska.
    Un árbol genealógico es una representación gráfica que expone los datos genealógicos de un individuo en una forma organizada y sistemática, sea en forma de árbol o tabla. Puede ser ascendiente, es decir que expone los antepasados o ancestros de un sujeto o puede ser descendiente, es decir que expone todos los descendientes del sujeto. Para realizar un árbol genealógico es necesario, primeramente, haber realizado una investigación genealógica o genealogía del individuo.
     
  5. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Om du går inpå denna sida

    Google Translate

    och översätter, blir det så här:

    En genealogiska träd är en grafisk återgivning som beskriver den genealogiska uppgifter om enskilda på ett organiserat och systematiskt sätt, antingen i form av ett träd eller en tabell. Det kan vara ascendant, det vill säga utsätta förfäder eller anor av ett föremål eller kan vara fallande, vilket innebär att utsätta alla ättlingar till ämnet. Att göra ett släktträd som är nödvändigt för det första att ha genomfört en släktforskning eller släktforskning av den enskilde.

    Bra översättning är det inte, men en bra början.
    Kämpa vidare!
     
    Last edited by a moderator: 5 oktober 2008
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...