Skojigt kåseri om värmen i Spanien...

Diskussion i 'Länktips' startad av Preciosa, 16 juli 2009.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Last edited: 16 juli 2009
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    störtskönt!! Så träffsäkert! :) :)
     
  4. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Jag är född svensk och därför vet jag bäst, åtminstone var det så för 10 år sedan. Vi såg på den tiden ett stort nybyggt bostadshus där det inte fanns ett enda fönster på södersidan. "Tokiga spanjorer", tänkte duktiga vi. Nu på morgonen när det är svalt på Kanarieöarna, bara 22 grader, inser vi det är skillnad på Sverige och Spanien samt att svenskarna inte alltid vet bäst.
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Tror jag har bott i Spanien ...

    i mitt förra liv.
    Jag har aldrig känt som "jag vet bäst". Kanske därför jag kände mig
    "totalmente" hemma när jag kom dit första gången. Jag är med dig Solen L
    att många skandinaver - inte bara svenskar har trott så. Att vi kan och vet bäst. Men det går över efter många år på plats - ja ok - inte för alla ));)

    När jag bodde på Gran C ett år i sträck så kom det ner lassvis med svenskar
    och många gick på en bar där jag bodde. Så stöddiga och drev med barpersonalen och kallade dom vid saker som jag inte vill nämna. Jag frågade varför dom åkte ner då om det var så hemskt att serveras av inhemsk personal. Supa kan man göra hemma. Fick inget svar. Det här var 1992 och jag tror att det blivit bättre.
    Spanjorerna har "kört om oss" på vissa områden. Jag har varit "tvungen" att vara i Sverige 1.5 mån nu men inte blivit bra behandlad av
    sjukvården och hoppas jag kan åka tillbaka SNART. Man får sig en liten tankeställare... OK det blev en parentes som som är längre än den skulle bli...

    Saludos/ P ;;;;;)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Preciosa, jag har tvingats gå igenom reningsbadet. Det känns skönt! Medaljen har emellertid en baksida. Nu inser jag på håll hur svenskarna dagligen hjärntvättas av samtliga media. Den politiska korrektheten har tagit makten i Sverige. I rådande ekonomiska läge vågar ingen stick ut hakan. Som ett exempel på metoderna kan jag nämna en svensk lokaltidning som även finns på nätet. De kör nu en kampanj som beskriver hur illa "vi svenskar" behandlar muslimer i Sverige. I en av artiklarna redogör man om hur en muslimsk familj som gick till badstranden blev fotograferad. Familjen blir "kränkt" och polisanmäler fotografen.

    Tidningen erbjuder läsarna att kommentera, vilket jag gjorde:

    X-TIDNINGEN numera centrum för politisk korrekthet

    Redaktör X.X har bestämt att sig för att driva en kampanj. Det har jag inget emot. Det som är stötande är att hon ständigt plockar bort inlägg som hon inte tycker om. Jag respekterar andra åsikter men ger mitt liv för det fria ordet.

    För att belysa att även "vi" kan behandlas ovärdigt i andra kulturer, valde jag att berätta denna sanna historia (vilken X tog bort):

    En arbetskamrat jobbade i Jemen. Han blev stoppad av en beväpnad polis. Polisen upptäckte en kamera i bilen och stoppade då en långtradare. Polisen beordrade min kamrat att lägga kameran bakom hjulet på långtradaren. Polisen beordrade därefter långtradaren att backa över kameran. Kamraten polisanmälde inte händelsen för att slippa spöstraff.

    Jag skulle vara tacksam om du X, ville peka ut den mening eller meningar som du anser anstötlig/a.


    Jag tror att min ilska beror på att jag inte vill att Sverige skall bli ett nytt DDR.
     
    Last edited by a moderator: 30 juli 2009

Dela sidan

Laddar...