Skicka ID-uppgifter i förväg?

Status
Stängd för vidare inlägg.

pseudoturist

Ny medlem
Bokade flyg med ryanair från london till tenerifa. Det ploppade då upp en ruta där det står "If you're travelling to Spain, you must provide Advanced Passenger Information which Ryanair are then required to forward to the Spanish athoroties before flight departure."
Vad innebär detta? Hur skickar jag in denna Advanced Passsanger Information? Får jag inte flyga om jag inte gjort detta? Har frågat min flickvän (som redan är där nere och jobbar, men som flög ifrån oslo) och en kompis som har flygit från london till spanien, men ingen av dem har hört talas om detta. Det är första gången jag flyger sen jag var liten, så jag börjar bli orolig att det ska skita sig totalt. Har ju redan bokat och betalt resorna. Ska flyga den 13 dec, vet inte hur långt i förväg man måste skicka in dessa uppgifter.
Tack på förhand, behöver verkligen råd...
Vänliga hälsningar Mattias

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
hittade till slut svar på min egen fråga på ryanair's extremt röriga och oproffsiga hemsida. det var i stort sett bara att skriva in sitt passnummer och pers.nr. på ryanair's hemsida. Inte så jobbigt som det lät alltså...

Det beror säkert på att England inte är med i "Schengen". Då gör myndigheterna en noggrannare kontroll av vem som "kommet in till Europa". Tyvärr är det dålig kontroll av vem som reser mellan de olika EU-länderna. De som hurrar och applåderar alla de som inte har rent mjöl i påsen. Jag tycker inte om att kriminella element inte får kontrolleras vid gränsövergångarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen