Och då ett 2-3 ggr högre pris...
Där SAS har tagit höjd för olika former av extra insatser. I slutändan får man ändå betala för samtliga tjänster och extra åtgärder, så enkelt är det!
Personligen är jag av den åsikten, att SAS till mångt och mycket lever på resenärer som reser i tjänsten.
1) De behöver inte själva betala flygbiljetten av egna surt skattade pengar.
2) De får privat de bonuspoäng de flyger ihop på sin arbetsgivares bekostnad, och kan ta ut det i privata flygresor längre fram. (Märkligt att skatteverket tillåter det hela, men de kanske använder det själva;:;

)
Jag har haft, och har än, ett samarbete med relativt stort ett Tyskt företag. Föreslog att en Tyska kollega skulle flyga med RyanAir från Weese och till Skavsta då det passade perfekt!
Han skulle spara en massa tid, och flyga för en bråkdel av av vad Lufthansa kostade för sina två flighter!
Men si...komfort och lyx samt Lufhansa miles (poäng) vägde tyngre och "det var ju ändå inte han som betalade" Häpp gapskrattt
Men för mig som driver eget, så sitter man på båda stolarna, och därför spar jag till mig själv, så att säga.