SAS-plan fick problem med ruta

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Skillnaden Är väl att ryan hade väl antagligen lämnat dem i Amsterdam, medans SAS flög hem dem nästa dag ;)

Och då ett 2-3 ggr högre pris...

Där SAS har tagit höjd för olika former av extra insatser. I slutändan får man ändå betala för samtliga tjänster och extra åtgärder, så enkelt är det!

Personligen är jag av den åsikten, att SAS till mångt och mycket lever på resenärer som reser i tjänsten.

1) De behöver inte själva betala flygbiljetten av egna surt skattade pengar.

2) De får privat de bonuspoäng de flyger ihop på sin arbetsgivares bekostnad, och kan ta ut det i privata flygresor längre fram. (Märkligt att skatteverket tillåter det hela, men de kanske använder det själva;:;;))

Jag har haft, och har än, ett samarbete med relativt stort ett Tyskt företag. Föreslog att en Tyska kollega skulle flyga med RyanAir från Weese och till Skavsta då det passade perfekt!
Han skulle spara en massa tid, och flyga för en bråkdel av av vad Lufthansa kostade för sina två flighter!

Men si...komfort och lyx samt Lufhansa miles (poäng) vägde tyngre och "det var ju ändå inte han som betalade" Häpp gapskrattt

Men för mig som driver eget, så sitter man på båda stolarna, och därför spar jag till mig själv, så att säga.

Vi tittade nu och jämförde priser på resan till ALC och fann att SAS var billigast och hade bra flygtidet från Arlanda, som passar oss bäst. Dessutom ingår 23 kg + 8 i priset plus en dataväska. Jättebra eftersom vi behöver ha med en hel del nu. Hem blir det Norwegian som då prismässigt var bäst. Kan också tänka mig Ryan om de har bra priser. Men visst är det sämre komfort och man får det man betalar för. Och missöden kan man råka ut för med alla biolog.

Vi tittade nu och jämförde priser på resan till ALC och fann att SAS var billigast och hade bra flygtidet från Arlanda, som passar oss bäst. Dessutom ingår 23 kg + 8 i priset plus en dataväska. Jättebra eftersom vi behöver ha med en hel del nu. Hem blir det Norwegian som då prismässigt var bäst. Kan också tänka mig Ryan om de har bra priser. Men visst är det sämre komfort och man får det man betalar för. Och missöden kan man råka ut för med alla biolog.

Man måste jämföra och addera alla kostnaderna och även tänka på speciella behov.think För oss t.ex är Ryanair uteslutet då de inte tar med hundar.:( Dessutom vill vi ha direktflyg för hundens skull. I princip finns det inga direktflyg Arlanda - Mallorca under tiden november till mars. SAS har direktflyg till Köpenhamn under denna tid så vi får improvisera med taxi (dyrare än flyget) till sommarhuset där vi lämnar och hämtar vår bil för att färdas till och från Stockholm. Puh!

Anders

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Skillnaden är väl den att när SAS klantar sig sà skickar de hem sina pax nästa dag eller sà fort det gàr. Ryan säger typ "Shit happens" och stänger luckan.

Nya trådar

Back
Toppen