San Mateo på Gran Canaria

Diskussion i 'Gran Canaria' startad av Patrick, 19 augusti 2011.

  1. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Hittade en fin video om San Mateo och Barranco Oscuro som ligger ganska i mitten på ön Gran Canaria, verkar vara två vackra områden som har grönska och vacker natur. Får ta och kolla in de i verkligheten nu under hösten när man väl är på plats, så man slipper sitta och drömma framför Youtube... :)
    http://www.youtube.com/watch?v=wcNqgIgSK3g
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Trevligt! Det är det jag alltid sagt, Kanarieöarna har ALLT - till och med svenskt högsommarväder i början av filmen!
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Håller med thumb

    Man får inte glömma byn San Bartolomé som ligger i en
    "krater" mitt på ön..enorm utsikt över byn. Läste att det nu bor 20.000
    invånare där. Helt otroligt eftersom det var en mindre besökt
    by när jag var där i början av 90-talet...
    Sen kan man fortsätta över ön och runt. Ön är ju inte större än
    man hinner hem på dagen..

    Ciao P ;;;;;)
     
  5. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    San Bartolomé läggs upp på "AttSe" listan, tack Preciosa! Kanske folk flyttar "tillbaka" till de äldre byar mitt på ön och en bit från kusten. Borde vara lite billigare och inte lika turistigt där. :)
     

Dela sidan

Laddar...