Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vet bara att de sålde sex plan i augusti, och sedan ytterligare fem som ännu inte var levererade i november.Om jag förstod det rätt har man kontrakt på nya plan man kan sälja om det behövs.
Eller har man redan sålt dom?
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Exakt det som jag antydde med rubriken...Nu var det ju Ryanairs vd som uttalade sig...
Men i snitt lite nyareNorweigen har ju B 737 till övervägande del också.
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Ta död på Norweigan?Ryanair själva går ju med förlust, också...
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/ryanair-stuvar-om-efter-forlust
De anger orsaken till förlusten som "fallande biljettpriser" - men vem är det egentligen som sänker deras priser?
Det känns lite som om de pressar priserna lite extra för att "ta död på" Norwegian, och sen kunna ta igen det på betydligt högre priser nä Norwegian är borta...
Ett bra erbjudande
Ja Kanarieöarna kan jag inget om och har aldrig varit där.
Har bara en förutfattat bild med hotell efter hotell i sluttningarna ner mot havet så jag har aldrig velat åka dit.
Finns säkert mer än mina bilder jag har i huvudet men så är det med förutfattade meningar
Sen är jag inte mer bekymrad över Norweigan än Ryanair.
Får verkligen hoppas att Norwegian återhämtar sig..
Reflekterar även om Gran Canaria där vi bor, hur otroligt mycket färre turister det är i år mot föregående år, många av dessa brukar också just flyga med Norwegian och reguljärt då tiotusentals här på ön är återkommande stamgäster som har sitt eget boende som man antingen äger eller hyr, alternativt att man hyr boende direkt genom hotellen. Men nu kommer man alltså inte tillbaka i samma utsträckning.
Tror det ligger väldigt många faktorer bakom det som verkar ske med Norwegian och ska låta det jag inte vet vara osagt, men det jag vet gällande just Gran Canaria är att hotellkedjorna här runtomkring på ön fortsätter att lägga på och höja priserna för hotellrum inför varje år. Ok om man hade kunnat motivera detta med att man faktiskt också höjde standarden eller renoverade väldigt nergångna hotell, detta görs dock otroligt väldigt sällan. Alla har en smärtgräns rent ekonomiskt och när man kan få betydligt högre standard och många gånger även mat inkluderat på andra resmål så väljer många helt enkelt att åka annanstans och med andra arrangörer/flygbolag.
Här på Kanarieöarna generellt sett är jag övertygad om att många arrangörer som Ving, Thomas cook, TUI och flygbolag som Norwegian gör vad de kan för att vända en nedgående trend men här behöver även våra hotellkedjor och direktörer på hotellen som vi själva jobbar ifrån se allvaret med att också göra vad de kan för att locka tillbaka turisterna, dvs. gör vad de kan för att fräscha upp sina hotell eller slutar att ta 100€/natten för hotell som är väldigt nedgångna och som inte renoverats på 12-15 år.
Blir intressant att följa detta ytterligare.
Nu överdriver jag säkert, men skillnaden mellan olika platser på Kanarieöarna är nog snudd på lika stor som mellan Sverige och valfri plats i sydeuropa.
Badplatser med ditfraktad sand från Sahara. Nej, tack.
Sanden på södra Gran Canaria har hamnat där p.g.a. naturens krafter.
Sanden i området Los Cristianos - Playa de Las Americas - Costa de Adeje med mänsklig hjälp, men kanske inte helt och hållet.
Att bada i havet vid en stenig strand och klart vatten. Man kan se ensamma fiskar och stim av fiskar. Jag har aldrig varit utanför Europa, men jag förstår att en del vill resa till Bali och en massa andra konstiga ställen för att snorkla.
För övrigt så gillar jag RyanAir. Vad jag inte gillar är deras avrese- och ankomsttider. Fel ordning så att säga. Bättre att flyga till varmare trakter tidigt på dagen och hem sent.
Tillägg:
Flygplatsen Skavsta kan vara en bidragande orsak till att jag gillar RyanAir. Inte kaos i säkerhetskontrollen och det går snabbt både vid avresa och ankomst.
Ett bra erbjudande