Ryanair i april och maj?

Diskussion i 'Spanien' startad av DavidHW, 4 februari 2020.

  1. DavidHW

    DavidHW Ny medlem

    Blev medlem:
    22 november 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Vet någon hur det kommer sig att Ryanair inte har några (eller bara enstaka) flighter i april och maj till Alicante och Barcelona (från Skavsta)? Jag vill minnas att de brukar lägga ut alla flighter såhär års.

    (Jag råkade skriva i Norwegian-tråden också, ber om ursäkt om det blev dubbelt!)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
  4. DavidHW

    DavidHW Ny medlem

    Blev medlem:
    22 november 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar, Gyllis. Jo, jag har sett att de lägger ner en del från Skavsta. Dock har de sagt att Alicante ska finnas kvar, så det är lite märkligt att de knappt har några avgångar under hela våren.
     
  5. Svenne Apelsin

    Svenne Apelsin Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 oktober 2016
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80
    Korrekt som Gyllis skev.
    De lade ned linjen till Tenerife South för ett par år sedan. Nu har de även avvecklat basen. Anställda som bosatt sig i närheten av Nyköping drabbas mer än resenärer. Försenade leveranser av flygplan är anledningen till neddragningen. De behåller de rutter som är mest fullbelagda.

    RyanAir lär dock ha för avsikt att ha en bas på Skavsta igen, när fler flygplan levererats.
     
    mixt gillar detta.

Dela sidan

Laddar...