Rocas Rojas

Diskussion i 'Gran Canaria' startad av kanariefågeln, 16 december 2015.

Tags:
  1. kanariefågeln

    kanariefågeln Ny medlem

    Blev medlem:
    15 december 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Efter att i flera decennier ha vintersemestrat i San Agustin tycker vi äntligen att det är dax att skaffa ett eget litet boende. (-Ja, jag vet vi skulle ha gjort det för länge sen).
    Valet har fallit på Rocas Rojas och deras små A-lägenheter.
    Kruxet är bara att dom sällan är till salu.
    Finns det någon i detta forum som känner någon eller som har hört talas om någon som vill sälja sin bungalow??
    Vi har varit i kontakt med mäklarna i byn i över ett år men det verkar svårt..
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Låter konstigt att det inte skulle varit någon A.lägenhet till salu under ett år.

    Föreslår att du mailar: [email protected]. Be om listan på lägenheter till salu.

    Då kommer du till receptionen och de har normalt en lista på,lägenheterna som är till salu i området.

    Bra val, lycka till!
     
  4. kanariefågeln

    kanariefågeln Ny medlem

    Blev medlem:
    15 december 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaret men det har jag gjort. Det finns endast det större (och dyrare) B-lägenheterna.
    Så det är bara att vänta…
     
  5. jokomoko

    jokomoko Medlem

    Blev medlem:
    10 november 2015
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1
    Vi blev också nyfikna på Rocas Rojas och såg någon annons tidigare (nu borta) men vill minnas att jag tyckte det vara väldigt dyrt. Synd att priserna är så pass höga i San Agustin. Svenska emigranter som trycker upp priserna antar jag.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Dyrt tycker jag inte eftersom det är en stor efterfrågan, trots priset. Men visst kostar det mera på Rocas än på många andra områden.

    Rocas är väldigt snyggt och det kostar självklart pengar att ha höga ambitioner på underhåll, service och skötsel, därför är även deras comunidadavgifter högre än de flesta andra områden..... och det syns!

    Tycker Rocas är ett exempel på att det finns många som värdesätter det som de representerar och är villiga att betala för det.
     
  8. jokomoko

    jokomoko Medlem

    Blev medlem:
    10 november 2015
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1
    Hallå där Kanariefågeln! :sol:

    Är lite nyfiken hur det går. Jag skickade ett privatmeddelande via detta Forum till er.

    Mvh
    jokomoko
     

Dela sidan

Laddar...