Rånad i Fuengirola

Zyntetika

Ny medlem
Pa vag hem igar blev jag ranad. Det var val en sex unga killar som hoppade pa mig och tog hela min vaska som inneholl nycklar, jacka, kamera, telefon, planbok med visa och NIE nummer. Jag har ingen direkt koll pa vart jag ska vanda mig. Vilken polis gar jag till, nacional eller local? Brukar de vara hjalpsamma? Jag kan inte direkt spanska sa det kan ju vara ett problem. Lite hjalp tas tacksamt emot.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola!

Stackars dig!! Här i Torrevieja är det Guardia Civil
som tar emot anmälan. Vissa kan engelska, iaf så
finns en då och då som kan.
Gå till GC dom måste hjälpa dig.

Kramar P :love:

Spärra

Men vad tråkigt!

Du bör spärra ditt Visa-kort via din bank, även om du får igen pengarna blir det mycket strul på vägen. Samma med telefonen.

I Fuengirola går du till den Nationella Polisen. Eller så finns det ett Call Center som tar emot anmälan på Engelska och sedan får du gå till Nationella Polisen och hämta och skriva på anmäla. Tråkigt att du är drabbad.

Kontakta Guardia Civil på Calle Isla Mallorca 13 i Fuengirola. Här finns den svenska tolken Charlotte Sökjer på måndagar mellan klockan 10 och 13 just för att hjälpa till vid stöldanmälningar. På tisdagar finns en dansktalande kvinna på plats och övriga dagar engelska tolkar mellan klockan 10 och 13. Lycka till!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
I Fuengirola går du till den Nationella Polisen. Eller så finns det ett Call Center som tar emot anmälan på Engelska och sedan får du gå till Nationella Polisen och hämta och skriva på anmäla. Tråkigt att du är drabbad.

Ja, det var sa jag gjorde. Jag fick ett nummer av dem och ringde in min anmalan och berattade vad som hande och vad som var stulen, sen fick jag ett referens nummer och gick ner till stationen och pratade med en polisman och fick anmalan utskriven pa spanska.

polisstation?

Hoj.

Till vilken sherifferia skall man gå i Fuengirola ifall man blivit rånad? Någon som vet öppettider?

Du skall gå till Nationalpolisen (Policía Nacional), öppet dygnet runt.
Polisstationen ligger på "bussgatan" ca 150 m från Ayuntamientot mot borgen till.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen